logo F1online.sk

Naša strata na najlepšieho sa v priebehu sezóny príliš nezmenila, vyhlásil Krack

Max Verstappen a Fernando Alonso
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 1. 2024

Aj keď pre mnohých bol progres Aston Martinu v roku 2023 sklamaním, faktom zostáva, že pokrok tohto tímu medzi sezónami 2022 a 2023 bol obrovský. Vlani získal o 225 bodov viac než predvlani. Na druhej strane, vývoj stajne neprebiehal príliš pozitívne. Jej šéf Mike Krack je však povzbudený a naďalej mimoriadne optimistický.

Aston Martin čelil v tomto roku nemalej výzve. Tím prvýkrát prerazil medzi špičku a ochutnal, o koľko náročnejšie sú boje o pódiá v porovnaní so stredom poľa. Uprostred sezóny vývoj stajne ustrnul. Oficiálnym dôvodom poklesu formy boli nefunkčné vylepšenia, ale v zákulisí sa šuškalo skutočne o všeličom. Keďže Aston Martin zastal na mieste, Mercedes, Ferrari a McLaren sa posunuli vpred. Stajňa zo Silverstone tak spadla na piate miesto Pohára konštruktérov.

Partička okolo Mikea Kracka však nebola v jednoduchej situácii. Tím sa v priebehu sezóny sťahoval do novej továrne, pokračoval v expanzii a nikdy predtým nebol taký veľký. Šéf však pri vysvetľovaní poklesu formy nehľadal výhovorky. „Keď sme na začiatku sezóny zbierali dobré výsledky, vždy som dvíhal varovný ukazovák, že prídu ťažšie časy. A prišli oveľa rýchlejšie, než sme si priali,“ povedal Luxemburčan v rozhovore pre Motorsport.com.

„Nepatrím k ľuďom, ktorí by hľadali výhovorky. O sťahovaní tímu sme vedeli, rovnako tak o pokračujúcej expanzii. Tieto veci si môžete naplánovať a nemali by ste ich používať ako výhovorky – to by bolo príliš ľahké,“ povedal Krack.

Napriek všetkému zaznamenal Aston Martin ohromný progres. Ktovie, ako by to vyzeralo, keby mal Fernando Alonso po svojom boku konkurencieschopnejšieho tímového kolegu. Tím rozhodne disponoval jednou z najmenej vyrovnaných jazdeckých dvojíc a nemálo na to doplatil. S celkovým piatym miestom však beztak môže panovať spokojnosť, keď predvlani skončil tím až siedmy.

„Na začiatku sezóny sme boli presvedčení, že sme urobili dobrý krok vpred. Trápenie ostatných pre nás bolo prekvapením,“ priznáva Krack. „Potom sa však konkurenti začali zlepšovať a nám sa nepodarilo pokročiť podobným spôsobom. Aj my sme nasadili vylepšenia, ale neurobili sme s nimi taký progres ako naši súperi.“ Šéf Aston Martinu tvrdí, že jeho tím sa v skutočnosti neprepadol. Strata na Red Bull zostala viac-menej konštantná, ale keďže súperi sa dokázali priblížiť, vyzeralo to ako krok vzad. „Ako meradlo používame našu stratu na najrýchlejšie auto. Tá sa v priebehu sezóny až tak nezmenila. Na konci roka sa však medzi nás predrali tri alebo štyri tímy, zatiaľ čo na začiatku tam nebol žiadny. Ide o to, čo sme urobili a čo v porovnaní s nami urobili naši súperi. Nezáleží pritom, či toho na nás bolo priveľa v súvislosti so sťahovaním a podobne,“ povedal Krack.