logo F1online.skF1online.sk

Problémom Ferrari nie je Red Bull, ale Verstappen, hovorí Baldisseri

Max Verstappen, Sergio Pérez, Charles Leclerc
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 1. 2024

Čo všetko potrebuje Ferrari, aby sa po dlhých rokoch vrátilo na trón? Taliansky tím v poslednej sezóne zaostával vo viacerých oblastiach, ale podľa dlhoročného inžiniera tohto tímu Lucu Baldisseriho najväčšiu stratu Scuderie spôsobuje „diel“, ktorý sa nachádza medzi sedačkou a volantom.

Podobná teória sa neobjavila prvýkrát, ale rozšírená je skôr v kruhoch skalných fanúšikov Maxa Verstappena, nie na odbornej verejnosti. Podľa ich mienky je hlavným dôvodom medzery medzi Red Bullom a zvyškom štartového poľa Max Verstappen. Túto teóriu trochu prekvapujúco podporil aj bývalý zamestnanec Ferrari Luca Baldisseri, ktorý bol pred dvadsiatimi rokmi pretekovým inžinierom Michaela Schumachera a neskôr hlavným stratégom tímu.

„Som za Vasseura, za Leclerca, za Sainza a za všetkých, ktorí pracujú v pretekárskom tíme,“ prehlásil v rozhovore s Leom Turrinim. „Všetci však majú problém. Tento problém má aj meno a priezvisko: Max Verstappen.“

„Každá generácia má svoj symbol. Senna, Schumi, Hamilton a teraz je na rade Holanďan. Sedí v kokpite najrýchlejšieho auta, ale zároveň je aj najlepší. Red Bull Sergia Péreza je menej stratosférický. Aj samotná jazda predstavuje rozdiel. Je to podobné ako v časoch Schumiho. Keď bol na vrchole síl, iba Michael vedel, ako svoje Ferrari premeniť na neporaziteľný stroj,“ prehlásil Baldisseri.

O mesiac skôr poskytol rozhovor aj pre Gazzetta dello Sport, v ktorom dokonca prehlásil, že monopost SF-23 nestrácal až tak veľa na Red Bull RB19. Hlavným výsledkovým determinantom bol podľa slov Baldisseriho práve holandský pretekár. „Keď analyzujem monopost, vždy sa pri tom pozerám na výkonnosť druhého jazdca. V tomto smere je ešte jasnejšie, že výkon Ferrari nebol o nič horší ako výkon Sergia Péreza v Red Bulle. Druhý monopost bol pomalší, lebo ho riadil iný jazdec,“ prehlásil odvážne taliansky inžinier.

„Pravidlá zostávajú stabilné, čo by nám malo pomôcť dostať sa ešte bližšie. Keď chceme zistiť, čo musíme urobiť, potrebujeme naozaj pracovať ako tím. Jedna vec je však dobehnúť Red Bull a druhá vec je dobehnúť Red Bull a Verstappena,“ povedal Baldisseri.

Súvisiace články

Diskusia