logo F1online.sk

Nesmieš byť na seba taký tvrdý, vyzývajú Norrisa v McLarene

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 12. 2023

Boje na čele skutočne oddeľujú chlapcov od chlapov. Aj Lando Norris sa v tomto roku naučil, že realita boja vpredu je diametrálne odlišná od stredu poľa. Všetky chyby sú viditeľnejšie a tlak je omnoho vyšší. Podľa slov šéfa McLarenu pritom nemálo tlaku na seba jeho pilot vyvíja sám.

Lando Norris patrí k jazdcom, ktorí na seba dokážu byť veľmi kritickí. Častokrát pritom berie zodpovednosť na svoje plecia, aj keď vina nepadá úplne naňho. Treba povedať, že v závere sezóny urobil britský pretekár viac chýb, než by mu bolo milé. V Abú Zabí siahal na pole position, ale v záverečnom pokuse urobil chybu, ktorá nebola jeho prvou.

V Austine aj v Mexiku si nechal ujsť lepší kvalifikačný výsledok a po vystúpení z auta chrlil sebakritiku. Na otázku portálu Motorsport.com, či by mal McLaren zasiahnuť a pomôcť Norrisovi odstrániť prípadné chyby, šéf tímu Andrea Stella odpovedal: „Je to o tom, ako tieto situácie posudzujete, ako o nich hovoríte a ako interpretujete sami seba. Toto si rozhodne zaslúži našu pozornosť.“

„Ako môžeme niekedy akceptovať, že 99,9-percenta kola je dosť dobrých? Chcete stále stopercentnú konzistentnosť? Keď sa pozriete na jazdcov a celkovo na športovcov na tejto úrovni, tak do toho idete ako skupina. Aj v tenise môžete vidieť, že hráči majú okolo seba sprievod, ktorý má podporiť ich neuveriteľný výkon a vyťažiť maximum z ich potenciálu,“ hovorí Stella.

„Myslím si, že pozornosť si zaslúži aj spôsob, akým hovorí o vlastných výkonoch. Zdá sa, že je na seba veľmi tvrdý. Niekedy sa musíme zamerať na pozitíva. Je ich pomerne veľa a musíme ich vnímať. Negatíva zas potrebujeme využiť na zlepšenie našich výkonov, nie sa nimi len mučiť,“ vyzýva svojho jazdca a svoj tím Stella.

Netreba zabúdať ani na faktor Oscar Piastri. Norris totiž po dvoch rokoch čelil hrozbe zo strany tímového kolegu. Daniel Ricciardo sa v McLarene veľmi trápil, ale austrálsky mladík pripravil Landovi niekoľko horúcich chvíľ. Je zrejmé, že môže ohroziť Norrisovu pozíciu v tíme. „S konkurencieschopným tímovým kolegom vidíte, že na niektorých miestach môžete zrýchliť,“ hovorí bývalý inžinier Fernanda Alonsa a dnes šéf jedného z tradičných tímov.

„Musíme sa uistiť, že našich jazdcov podporíme a vyťažíme maximum z ich potenciálu. Musíte však využívať všetky informácie, vrátane sledovania trendov počas kvalifikácie, napríklad čo sa stane, keď dôjde k chybe. Za akých okolností sme ju urobili? Dá sa niečo zlepšiť technicky? Dá sa niečo zlepšiť ľudsky? Určite vieme, že so silnejším tímovým kolegom dochádza k častejším chybám. Rozhodne teda máme nad čím premýšľať,“ uzavrel Stella.