logo F1online.sk

Na potvrdenie jazdeckej dvojice Renaultu si počkáme aspoň do júla

Cyril Abiteboul
© Renault Sport F1
Milan Kubala
Milan Kubala25. 5. 2020

O miesto v Renaulte je nečakaný záujem. S francúzskou značkou sú spájané mená ako Fernando Alonso, Valtteri Bottas či Sebastian Vettel. Výber nástupcu Daniela Ricciarda však neprebehne v zrýchlenom konaní, v Renaulte si tentoraz chcú dať načas.

Počas posledných sezón totižto vedenie Renaultu nemalo šťastnú ruku na výber jazdeckej dvojice. Zatiaľ čo niektorí odišli po svojich, iných sami z Enstone vykopli. K obojstrannej spokojnosti je preto dôležité, aby tím aj záujemca o sedačku presne vedeli, na čom sú.

To sa však bude dať odhadnúť až o pár týždňov v Rakúsku. “Nemáme za sebou ešte ani jedny preteky, ani jeden tréning. Dokončili sme len zimné testy,” pripomenul Cyril Abiteboul, šéf Renaultu, v interview pre motorsport.com. “Náš výkon bol povzbudzujúci, ale boli to len testy. Ak mám byť úprimný, neviem povedať, aké konkurencieschopné je naše auto. Máme nejaké analýzy, ale kým sa nepustíme do poriadnej kvalifikácie, tak nebudeme múdrejší.”

“Konkurencieschopnosť monopostu je obvykle indikátorom konkurencieschopnosti celého tímu a nových ľudí, ktorých v ňom máme. Sme v pozícii, v ktorej si musíme dopriať čas a nazbierať správne informácie, nech sa dobre rozhodneme,” pokračoval na margo voľby pilota pre rok 2021. “Ďalšie rozhodnutie ohľadom jazdeckej dvojice bude totiž dôležité. Pilot, ktorý ku nám príde pre rok 2021 najpravdepodobnejšie zostane aj na sezónu 2022. Ak v dôsledku zmeny pravidiel dôjde k úprave našich plánov, naše ambície sa nezmenia, a preto musíme zabezpečiť, že budeme mať správnych jazdcov.”

“Chceme počkať, aby sme sa rozhodli správne. Domino s jazdcami začalo padať a ja očakávam, že ešte pár kociek môže spadnúť, ale nie skôr ako o pár mesiacov. Nás vidím v tomto druhom slede,” reagoval Abiteboul.

Abiteboul, v prvom rade “sklamaný” z rozhodnutia Daniela Ricciarda, nechce nič unáhliť. Ak by sa opäť zopakovala situácia, že nový pilot pri prvej príležitosti utečie z tímu, z dlhodobého pohľadu by to mohlo mať vážne následky; predovšetkým teraz, keď sa tímy pripravujú na novú sadu technických pravidiel.

Najviac však Abiteboula sklamalo, že Ricciardo ani nepočkal na to, aký silný bude Renault R.S.20. “Najskôr si treba uvedomiť, že máme pred sebou jeden spoločný rok. Od tejto sezóny máme väčšie očakávania než od tej predchádzajúcej, to je isté. Som trochu sklamaný, pretože si nemyslím, že sa dá niečo vybudovať bez stability. Platí to o jazdcoch, ale rovnako pravdivé je to aj pri zvyšku organizácie.”

“Vlani u nás nastalo veľa zmien, 70 percent zamestnancov zasiahli zmeny v manažmente alebo štruktúre ich oddelenia: nový technický riaditeľ, nový šéf aerodynamiky, nový hlavný inžinier,” poukazuje na dôvody slabšieho ročníka 2019 42-ročný Parížan. “No a potom ma prekvapila aktivita dvoch konkrétnych tímov, ktoré Daniela dotlačili do toho, aby sa so svojím rozhodnutím tak poponáhľal. My sme sa rozhodli držať sa svojho plánu — naším plánom je postaviť lepšie auto. Ak by sme vlani mali lepšie auto, asi by som nedostával také otázky, aké mi teraz kladiete. Vieme tiež, že s lepším autom dokážeme do budúcna pritiahnuť hocijakého jazdca.”

“Nové pravidlá sú našu prioritou. Našou prioritou je aj zabezpečenie budúcnosti F1. On sa už rozhodol, my ideme ďalej,” odkázal smerom k Ricciardovi Abiteboul.