logo F1online.skF1online.sk

Vrátenia peňazí sa nedočkali. Organizátor rozposiela za tréningovú blamáž kupóny do eshopu

Max Verstappen v Las Vegas
© Getty Images/RB Content Pool
Mária Trenkler Stošeková
Mária Trenkler Stošeková18. 11. 2023

Problémy z úvodného dňa v Las Vegas sú zatiaľ zažehnané. Organizátor veľkej ceny už vyriešil aj otázku potenciálneho vracania peňazí fanúšikom, ktorí si zaplatili za štvrtkovú akciu na trati. Ospravedlnenia, poriadneho vysvetlenia a ani vrátenia peňazí sa napokon nedočkajú; namiesto toho dostanú kupóny na nákup v oficiálnom eshope.

Keď neprší, aspoň kvapká, môžeme si povedať po najnovšom vyhlásení organizátora pretekov. Ten sa chce fanúšikom odčiniť za štvrtkové problémy aspoň 200-dolárovým kupónom na nákup suvenírov či oblečenia v oficiálnom eshope pod hlavičkou VC Las Vegas. Ale pozor: Tento krok sa týka len fanúšikov, ktorí mali nakúpené len lístky na štvrtok. Ak ste si zakúpili celovíkendové vstupenky, zatiaľ máte smolu.

Môžu byť aspoň štvrtkoví diváci spokojní? Ktovie, koľko z nich sa uspokojí s deviatimi minútami akcie a 200-dolárovým darčekovým kupónom, keď museli vycestovať do Las Vegas, minúť nemalý obnos peňazí na ubytovanie či stravovanie, a pár stoviek dolárov prihodiť za samotné vstupenky.

Výkonná riaditeľka VC Las Vegas Renee Wilmová a šéf F1 Stefano Domenicali v spoločnom stanovisku vysvetľujú, prečo museli “fanúšikov poslať domov”. “Dovoľte nám vysvetliť prečo. V prvom rade nám robila starosti bezpečnosť verejnosti a takisto bezpečnostní pracovníci, ktorí boli v službe už dlhý čas, a od ktorých žiadame, aby pracovali aj nasledujúce tri noci.”

“Po druhé, mali sme obavy o našich vodičov, ktorí sú zodpovední za prevoz fanúšikov späť do hotelov. Podľa zákonov už narážali na časový limit, dokedy mohli legálne a bezpečne šoférovať autobusy,” pokračujú vo vysvetľovaní Wilmová a Domenicali. “A napokon naši zamestnanci reštauračných zariadení potrebovali priestor na vyčistenie a doplnenie zásob v zónach pre hostí, aby bol do ďalších dní zabezpečený optimálny fanúšikovský zážitok pre všetkých.”

I napriek tomuto priznaniu organizátora, že nemal dohodnutý dostatok zamestnancov, to bola z jeho strany prinajmenšom nezvládnutá situácia. Ak už nezabezpečil dostatok bezpečnostných pracovníkov, vodičov kyvadlovej dopravy či kuchárov a čašníkov, musel si uvedomovať aspoň to, kedy sa im končí pracovná smena. Prečo teda nechal fanúšikov päť hodín vyčkávať v chlade na tréning, ktorý nikdy nemohli stihnúť? Odpovede sme sa nedočkali.

“Vieme, že to bolo sklamanie. Dúfame, že naši fanúšikovia na základe tohto vysvetlenia pochopia, že sme museli hľadať kompromis medzi rôznymi záujmami vrátane bezpečnosti všetkých účastníkov a dobrého zážitku fanúšikov po celý víkend,” píše sa ďalej v stanovisku.

Aj to sa stáva, treba sa s tým zmieriť, pokračoval vo svojej obhajobe organizátor, ktorému sa opäť nezmestilo do dvojstranového vyhlásenia slovo “prepáčte”. Svojim pokusom udobriť si verejnosť tým rozhodne nepomáha. “Všetci sme už boli na rôznych podujatiach, koncertoch, hrách, a dokonca aj na iných pretekoch Formuly 1, ktoré boli zrušené z dôvodu počasia alebo technických problémov. To sa stáva a dúfame, že to ľudia pochopia.”

Organizátor zaklincoval svoje vyhlásenie odkazom: “Veríme, že toto bude skvelé podujatie. A teraz sa poďme vrátiť k pretekaniu.” Akoby štvrtkoví diváci mali takú možnosť…

Súvisiace články

Diskusia