logo F1online.skF1online.sk

Rozmyslelo si to Audi s projektom F1? Sauber tieto fámy vyvracia

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 11. 2023

Automobilka Audi na minuloročnej Veľkej cene Belgicka s veľkou pompou ohlásila, že vstupuje do Formuly 1 s vlastným továrenským tímom. Hneď na úvod namierila na Mercedes stanoviskom, že postavia „skutočne nemecký motor“. Jasne tak deklarovali, že ich najväčším rivalom bude tím okolo Tota Wolffa, na ktorom je toho okrem názvu pramálo nemeckého. Medzitým uplynul viac ako rok a žiadne veľkolepé stanoviská Audi nechrlí, čo vyvolalo podozrenia, že Nemci si to so svojím projektom rozmysleli.

Audi vymenovalo v tomto roku nové predstavenstvo. Ľudia, ktorí sa horúčkovito zasadzovali za založenie vlastného tímu a vstup do F1, už automobilku nevedú. Takéto správy prirodzene vyvolávajú pochybnosti. Rozmysleli si to?

„Audi sa Formule 1 silne zaviazalo, samozrejme, spoločne so Sauberom,“ hovorí zástupca Sauberu Alessandro Alunni Bravi. „Tento záväzok vychádza nielen z rozhodnutia predstavenstva Audi, ale aj poradného výboru Audi a dozornej rady Audi/Volkswagen. Je to teda skupinové rozhodnutie a záväzok je platný.“

„Dôvod skromnejšej komunikácie je jednoduchý: my sme Alfa Romeo F1 Team Stake, takže až do konca roka máme určité obmedzenia v komunikácii o tíme, o budúcnosti, o účasti Audi a tiež plne rešpektujeme Alfu Romeo. Nechceme robiť žiadne vyhlásenia okrem tých, ktoré sa priamo týkajú pretekov a tohtoročnej sezóny. Ako som však povedal, záväzok je platný,“ dodal Alunni Bravi.

Okrem toho sa objavili správy, že Audi skrátka nestíha po personálnej aj technickej stránke. Existuje nemalá šanca, že etablované tímy sú so svojím vývojom na míle ďaleko, kým Audi a Sauber nemajú na mieste ani zďaleka všetko potrebné. Zástupca švajčiarskeho celku však uisťuje, že všetko ide podľa plánu.

„Usilovne pracujeme na rozvoji našich štruktúr. Máme pripravený kvalitný náborový plán. Noví ľudia prichádzajú prakticky každý týždeň a nový technický riaditeľ James Key je jedným z nich,“ hovorí Alunni Bravi, podľa ktorého sa ani zďaleka netočí všetko okolo Audi.

„Nie je to len o ich zapojení do financovania tímu alebo udržaní vývojového procesu. Máme dvoch majiteľov, chápete, dvoch akcionárov, a riadenie stajne je rozdelené podľa jednotlivých fáz transakcie, ktorá bude dokončená pred sezónou 2026. Náš investičný plán pokračuje v súlade s riadením, na ktorom sme sa dohodli,“ ubezpečil Alunni Bravi.

Renomovaný novinár Joe Saward prišiel ešte s jedným vysvetlením, prečo je okolo Audi odrazu také ticho. Ostrieľaný reportér si nemyslí, že by bol projekt nového továrenského tímu ohrozený. Súvisí to vraj s pravidlami, ktoré má automobilka zavedené pre prípad výmeny svojich najvyšších predstaviteľov.

„V mexickom padoku sa veľa hovorilo o článku nemeckého magazínu Der Spiegel, ktorý naznačoval, že projekt Audi by mohol byť zrušený. Uvádzalo sa, že nový generálny riaditeľ Audi Gernot Döllner nemá záujem o F1. To môže byť pravda, ale neznamená to, že má právomoc projekt zastaviť. K tejto téme sa nevyjadril, pretože v skupine VW zrejme platí obyčaj, podľa ktorej vedúci pracovníci na nových pozíciách počas prvých 100 dní vo funkcii nerobia žiadne verejné vyhlásenia,“ uviedol Saward vo svojom blogu.

Následne argumentoval, že Audi vykázalo v poslednom roku nárast predajov aj tržieb. Zrušenie takéhoto projektu by znamenalo vyhodiť von oknom obrovské množstvo už investovaných peňazí a nezanedbateľne by to poškodilo imidž a dôveryhodnosť firmy. „Projekt možno mešká a výsledky prvých testov pohonných jednotiek boli sklamaním, ale kúpa tímu F1 je v súčasnosti dobrou investíciou a môže byť prínosom pre predaj a imidž Audi, ak sa program bude brať vážne,“ skonštatoval Saward.

Súvisiace články

Diskusia