logo F1online.sk

Plán sa nemení, Honda aj naďalej chce Cunodu vo Formule 1

Juki Cunoda
© Twitter/Yuki Tsunoda
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 10. 2020

Japonsko čaká na svojho zástupcu v F1 už od roku 2014, kedy Kamui Kobajaši pôsobil v tíme Caterham. Odvtedy bola jediným reprezentantom krajiny vychádzajúceho slnka automobilka Honda, ktorá sa za celé tie roky márne pokúšala dostať do kokpitu niektorého zo svojich krajanov.

Posledným želiezkom v ohni Japonska je tretí muž celkového poradia Formuly 2, Juki Cunoda. Ten bol pre mnohých už definitívnym nástupcom Daniila Kvjata v AlphaTauri. Po oznámení odchodu Hondy sa však rozloženie síl opäť obrátilo a Rusove šance na zotrvanie vzrástli. Ale je to naozaj tak?

„Osobne si nemyslím, že náš odchod to nejako ovplyvní,“ povedal na tlačovej konferencii pred VC Eifelu výkonný riaditeľ Hondy Masaši Jamamoto. „Red Bull nenechá pilotovať ich autá len tak hocikomu. Myslím, že jeho počínanie budú prísne vyhodnocovať, rovnako tak bude záležať od jeho celkových výsledkov vo Formule 2. My ho chceme naďalej maximálne podporovať.“

Jamamoto pochopiteľne narážal na nováčikovské testy, ktoré má Cunoda dohodnuté a absolvuje ich v kokpite monopostu AlphaTauri. Šéf tohto tímu, Franz Tost, poprel akékoľvek politikárčenie pri voľbe pilotov. Podľa jeho slov budú rozhodovať len výkony na trati.

„V súčasnosti máme dvoch rýchlych pilotov, Pierra Gaslyho a Daniila Kvjata. Nováčikovské testy u nás absolvuje Juki Cunoda. Odchod Hondy na tom nič nemení, vo filozofii Red Bullu bola vždy prvoradá výkonnosť na trati,“ povedal Tost.

„Tento rok vyhral dvakrát. V Rakúsku mu cestu za víťazstvom zhatila nefunkčná vysielačka. Odvádza veľmi dobré výkony, a to je predsa rozhodujúce. Taká vždy bola a aj vždy bude filozofia tímu. Uvidíme, ako sa Red Bull napokon rozhodne,“ dodal Rakúšan.

Súvisiace články