logo F1online.sk

Vo Ferrari vyhoríte, myslí si o systéme v Maranelle Wurz

Sebastian Vettel
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala24. 5. 2020

Ferrari rozhodne nie je tímom, ktorý by sme pri pohľade na poslednú desaťročnicu mohli označiť za najstabilnejší. Kľúče od kancelárie šéfa v Maranelle si vymenilo viacero ľudí, menia sa aj vysokopostavení inžinieri a inak tomu nie je ani v kokpitoch. Tento rok z Ferrari odchádza Sebastian Vettel.

Práve všetky tieto zmeny vníma Alexander Wurz ako znak toho, že systém, ktorý si v Taliansku nastavili, nie je dlhodobo udržateľný.

“Sebastian je môj priateľ, ale nevedel som, že sa schyľuje k niečomu takémuto,” začal sa Alex Wurz zamýšľať nad stavom vecí vo Ferrari pre Sky Sports. “Všetko si necháva pre seba.”

“Pozrite sa ale na históriu Ferrari; zbadáte pár rokov či mesiacov veľkej vášne, vysielačkovej komunikácie plnej emócii — toto všetko robí Ferrari takým nádherným,” myslí si šéf jazdeckej asociácie GDPA. “V jednom momente — a videli sme to aj pri Fernandovi — to však začne vyzerať tak, akoby vás celý ten systém hnal na pokraj vyhorenia. Možno už nemáte takú chuť. Sebastian mi však o tomto nehovoril.”

Piloti sú nositeľmi úspechu, no ak sa úspech nedostaví, musia zniesť veľkú zodpovednosť a pripisovanie neúspechu na ich plecia. Tak ako sa vo futbale menia tréneri, tak sa v motoršporte menia jazdci.

“Ide o viac než len vášeň pre motoršport. Je na vás vyvíjaný tlak na národnej úrovni a jazdci ho musia ustáť. Ferrari od svojich pilotov vyžaduje veľa. Ak ich tlačíte vpred k úspechom, milujú vás, no ak sa to nedeje, začne sa vám to vymykať spod kontroly. Oni si budú chrániť svoje dedičstvo a prácu,” konštatuje Wurz.

Podobne to bolo aj pri iných osobnostiach, ktoré Maranello za posledné roky opustili. “Vždy tam bude nejaké trenie, no to neplatí len pre jazdcov, menili sa aj šéfovia tímov. Podľa mňa to je spôsobené vonkajšími vplyvmi, ale aj životným štýlom.”

“Pozrite sa na éru Schumachera, Rossa Brawna a Jeana Todta — bola to silná skupina, ktorá vedela uspieť, no a vedela odsunúť ten taliansky tlak na druhú koľaj. Odkedy odišli, Ferrari zaostáva za očakávaniami,” doplnil.