Williams má dvojité body, hoci Albon chcel len strpčovať život Haasu a Alfe Romeo
Alex Albon si z Texasu odnáša dva body a Logan Sargeant premiérový bodík v kariére. Dvojica z Williamsu si tak viac než len splnila predpretekové ciele, ktoré boli veľmi skromné a určite nerátali s tým, že Williams sa postará o prvé dvojité body od pamätnej (ne)uskutočnenej Veľkej ceny Belgicka 2021.
Keďže piatková kvalifikácia oveľa horšie nemohla dopadnúť, vo Williamse nemali veľké oči. Alex Albon dopredu vedel, že dostať sa z osemnásteho miesta až do bodovanej desiatky bude zrejme nad sily jeho monopostu, a preto sa spolu s tímom rozhodol staviť všetky karty na sobotňajší šprint. Žiaľ, ani v šprinte mu to nebolo súdené. Od ôsmeho miesta ho delili len tri desatiny sekundy.
Thajsko-britský jazdec si tak mohol len povzdychnúť a začať hútať, čo s nedeľou, na ktorú si Williams nenechal žiadnu čerstvú stredne tvrdú zmes. Všetky si totiž minul v sobotu, keď šiel vabank.
Keďže Williams ešte nemá siedme miesto v konštruktérskom šampionáte isté, Alex Albon chcel v nedeľu aspoň zavadzať Alfe Romeo a Haasu. “Naše preteky nebudú ani tak o bodoch, naše preteky budú o tom zabezpečiť, že Haasy a Alfy Romeo žiadne body nezískajú,” avizoval pred veľkou cenou. “Uvidíme, ako sa nám bude dariť, pretože máme rýchlosť na to, aby sme ostatných frustrovali, aby sme im zavadzali v ceste.”
Napokon sa Alex Albon pohyboval v druhej desiatke. Ku koncu svojich stintov už jedným očkom nazeral aj do prvej desiatky, no na boxovom múriku si uvedomovali, že musia niečo vymyslieť, ak sa na týchto pozíciách budú chcieť udržať až do cieľa.
Alex Albon sa po pretekoch pustil do svojej analýzy ešte netušiac, že o pár hodín neskôr mu komisári dožičia dva body. “Tieto preteky boli trochu frustrujúce. Nezostali nám žiadne nové stredné pneumatiky, keďže sme chceli zariskovať v sobotu a všetky sme si minuli. Dúfali sme, že preteky budú hlavne o tvrdej zmesi, mali sme dve nové sady. Ukázalo sa však, že hardy boli strašné, vôbec nefungovali.”
“Preto sme boli nútení nasadiť naše opotrebované mediumky, čo nám dosť uškodilo. Máme za sebou dvoje pretekov a v oboch sme zaostali o jednu priečku za bodmi,” povzdychol si so sklamaním v hlase. “Odviedli sme kvantum práce, ale nedočkali sme sa žiadnej odmeny.”
I napriek tomu bol Albon pozitívne naladený. Williams ukázal, že je v dobrej forme, hoci monopost FW45 neprechádza zmenami. “Bol to celkom prekvapujúci víkend. Obyčajne nemáme veľmi radi vietor a neobľubujeme ani vysoké teploty. Tento víkend sme však neboli až takí pomalí, čo je pozitívne.”
“Tímy okolo nás však vylepšujú svoje autá, tak sme ich sledovali, či poskočia vpred alebo nie. Spravili pokroky, ale dôležité je, že ešte stále s nimi vieme bojovať. Naša práca do zvyšku roka je jasná, ale držíme sa,” pomyselne sa potľapkal po pleci.
Sargeant s prvými bodmi v kariére
Americká ekipa vo Formule 1 čakala celých 30 rokov na to, kedy konečne prekoná hranicu 1000 majstrovských bodov. Naposledy bodoval ešte v roku 1993 Michael Andretti a odvtedy bol tento míľnik na spadnutie, piloti z USA už potrebovali získať len dva body. Po nedeli v Austine im tak chýba už len jeden.
Zaslúžil sa o to domáci jazdec Logan Sargeant, ktorý mohol dodatočne oslavovať svoj prvý bodový zápis v efjednotke. “Je úžasné získať na domácej pôde môj prvý bod vo Formule 1, a to po takom náročnom víkende, aký som zažil,” vyslovil sa 22-ročný Floriďan. “Som pyšný na tento tím aj na seba za odvedenú tvrdú prácu a pokroky, ktoré sme dosiahli počas sezóny.”
Mladík v službách Williamsu aj vďaka dvom čerstvým mediumkám držal krok s tímovým kolegom a do cieľa dorazil len o sekundu za ním. Nedeľa pritom mohla byť ešte lepšia. “Mal som skvelý štart, žiaľ, v prvej zákrute som sa zachytil o klobásový obrubník, auto spadlo do anti-stallu a pripravilo ma o niekoľko priečok.”
Z pohľadu Williamsu je jedno, či Albon skončil pred Sargeantom alebo Sargeant pred Albonom. Celý tím však môže byť rád, že sa práca vyplatila a obe autá pomohli vzdialiť sa Alfe Romeo, Haasu a AlphaTauri.
“V noci sme tvrdo pracovali na tom, aby sme našli dobrý spôsob, ako s autom pracovať,” prezradil Sargeant. Samozrejme, inžinieri nemohli meniť nastavenia podľa ľubovôle. “Nemohli sme na aute toho zmeniť veľa pre pravidlá parc fermé, ale zabrali sme po systémovej stránke, nastavení na mojom volante, ktoré pomohli posunúť moje auto správnym smerom.”
“Mali sme oveľa lepšiu rýchlosť a aj ja som to dobre odjazdil. Bojovali sme, v každom kole som šiel naplno. Ubrali sme sa správnym smerom a na tom môžeme budovať, keď sa presunieme do Mexika,” doplnil.