logo F1online.sk

Andretti ráta s miestenkou v F1: O týždeň ideme s autom do veterného tunela

Michael Andretti
© Twitter/Ducati
Milan Kubala
Milan Kubala21. 10. 2023

Ak by sme si mali zosumarizovať vyjadrenia predstaviteľov F1 z uplynulých týždňov, mohli by sme nadobudnúť dojem, že Andrettiho na ceste do F1 podporuje len prezident FIA. I napriek tomu, že voči príchodu jedenásteho tímu sa ostro postavili tímy a príliš mu nie je naklonené ani samotné vedenie F1, americký projekt napreduje, akoby mal miestenku istú. Jeho šéf dokonca prezradil, že už o týždeň sa má ich monopost objaviť vo veternom tuneli!

Ak chce Andretti presvedčiť Formulu 1 o tom, že to s ňou myslí smrteľne vážne, musí ísť do toho naplno. Nesmie zaváhať ani za cenu toho, že napokon bude musieť celý projekt zahodiť do koša. Ak k tomu dôjde, dosť ho to zabolí. Jeho inžinieri totiž nesedia nečinne za stolmi a nečakajú, kým im v kanceláriách zasvieti zelená.

“Momentálne stále cielime na rok 2025,” pustil sa do opisovania svojich plánov Michael Andretti v rozhovore pre Sky Sports F1. “Vec sa má v skutočnosti tak, že o týždeň sa naše auto dostane do veterného tunela.”

Samozrejme, Andretti ešte nemá pripravený monopost na rok 2025 a na rok 2026 už tobôž nie, keďže stále nie sú špecifikované technické pravidlá. V F1 sa okrem toho uvažuje nad tým, že tímom bude zakázané vyvíjať pred 1. januárom 2025, teda uvažuje nad zavedením podobných vývojových prázdnin ako počas covidového roku 2020.

“Už máme pripravené auto špecifikácie pre rok 2023,” upresnil Andretti, ktorého monopost tým pádom vyhovuje tohtoročným pravidlám. Testovať ho bude vo veternom tuneli Toyoty v Kolíne. “Takže ideme plnou parou vpred. Budujeme tím. Momentálne cielime na rok 2025, ale mohol by z toho byť aj rok 2026. Uvidíme.”

Syn majstra sveta F1 z roku 1978 Maria Andrettiho sa mal vyjadriť aj k tomu, prečo sa podľa neho tímy F1 tak bránia pred vstupom jedenásteho účastníka. Odpoveď však hľadá márne.

“Ja neviem, pre mňa je v istom zmysle záhada, prečo sa tak bránia,” nechal sa počuť Andretti. “Tvrdia, že im odrežeme z koláča, no tu ide o niečo iné. My skutočne veríme, že do toho koláča prispejeme väčším dielom, než z neho vezmeme. Ak sa pozrieme na prieskumy o podpore zo strany fanúšikov, tak máme dôvod si myslieť, že ten koláč rozšírime a nezmenšíme.”

Pomohol by skutočne americký tím ešte viac aktivizovať americké publikum? Ak sa bude potácať na priečkach ako Haas, tak len s ťažkosťami. Američania chcú vidieť americký príbeh, a americký príbeh musí byť plný víťazstiev.

A samozrejme na čele s americkým jazdcom. Michael Andretti potvrdil, že na čele rebríčka kandidátov na sedačku je naďalej rodák z Kalifornie Colton Herta. Samozrejme, až za jeho otcom Mariom, ktorý má vraj už prisľúbené, že nový monopost určený pre F1 odskúša ako prvý.

“Okrem otca sa, samozrejme, intenzívne bavíme o Coltonovi. Colton je určite na vrchole nášho zoznamu. Máme však problém s bodmi,” uvedomuje si aj isté byrokratické prekážky spojené so superlicenciou Andretti. “Uvidíme, ako sa mu bude dariť v IndyCar. Veríme, že získa dostatok bodov na superlicenciu. Bavili sme sa však aj o pár jazdcoch, ktorí podmienky spĺňajú. Cieľom je mať v aute aspoň jedného Američana a k nemu skúseného jazdca, ktorý ho pomôže viesť.”

Súvisiace články