Verstappen s Red Bullom nezaváhali ani v katarskej vyhni, na pódiu opäť aj oba McLareny
Veľká cena Kataru priniesla fyzicky najvyčerpávajúcejšie preteky v sezóne. Povinné pit stopy primäli jazdcov tlačiť na pílu počas celej dĺžky pretekov. V enormných horúčavách sa mnohí vytrápili, ale nie Max Verstappen, ktorý má vo vrecku ďalší triumf.
FIA a Pirelli tímom naordinovali minimálne tri pit stopy. Každý z jazdcov mohol svoj stint natiahnuť maximálne na 18 kôl. Ak ste obuli použité pneumatiky, kôl ste mali k dispozícii ešte menej. To premenilo veľkú cenu na vyčerpávajúci šprint, počas ktorého nebol žiadny priestor na manažovanie pneumatík.
Už štart bol poriadne divoký, keď v prvej zákrute kolidovali oba Mercedesy. Lewis Hamilton sa pokúsil prešmyknúť z vonkajšej strany, ale Georgeovi Russellovi neostalo medzi ním a Maxom Verstappenom žiadne miesto. Lewis z pretekov vypadol, George musel vymeniť predné krídlo a spadol na posledné miesto. Za čerstvým trojnásobným šampiónom sa tak zoradili Piastri, Alonso a Leclerc.
Na prvé zastávky sme nemuseli čakať dlho a nebolo vôbec ľahké zorientovať sa v jednotlivých stratégiách. Keďže však FIA nespozorovala žiadne problémy, predpokladáme, že všetky tímy svoje úlohy zvládli dobre.
Dopredu sa medzitým prebojovávali George Russell a Lando Norris, ktorí si bez väčších problémov poradili s Fernandom Alonsom aj s Charlesom Leclercom. Španielsky pretekár mal ďalšie problémy, keď v 33. kole vyletel z trate a skončil v štrku. Dokázal sa síce vrátiť, ale až za Charlesom Leclercom.
Chyba mohla pokojne vyplynúť aj z veľkej fyzickej záťaže. Príkladom je Logan Sargeant, ktorý tímu hlásil, že sa necíti ani trochu dobre. Williamsu sľuboval, že príde do cieľa, ale jeho stav sa očividne zhoršoval a mimoriadne sklamaný americký mladík svoj boj niekoľko kôl pred koncom vzdal. Piloti si na rovinkách chladili ruky a otvárali priezory na helmách. Fernando Alonso hlásil, že mu „horí sedačka“ a dokonca vyslovil požiadavku, aby ho mechanici počas zastávky v boxoch oliali vodou.
V závere zostalo poradie v najlepšej šestke stabilizované. Verstappen si pred McLarenmi, Russellom, Leclercom a Alonsom strážil svoju pozíciu. Piastri a Norris pritom neboli vôbec ďaleko a strácali len pár sekúnd.
Od siedmeho miesta nižšie sa nám rozhoreli prudké boje. Ďalší absolútne otrasný deň zažil Sergio Pérez, ktorý dostal až tri penalizácie za opakované prekračovanie traťových limitov. Nakoniec skončil až na desiatom mieste, pričom jedenásteho Lanca Strolla delilo od bodov len 1,4 sekundy.
Ohromujúci víkend má za sebou Alfa Romeo. Piloti tohto tímu sa zoradili za siedmym Estebanom Oconom. Valtteri Bottas ukoristil štyri body za ôsme miesto, Kuan-jü Čou dva za deviatu priečku. Švajčiarsky celok vďaka tomu preskočil Haas a posunul sa na ôsme miesto Pohára konštruktérov.
Budúci víkend si od F1 oddýchneme, potom nás čaká šialená americká trojička, najprv Austin, potom Mexiko a nakoniec Brazília.
Preteky - VC Kataru 2023






Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 1:27:39,168 | 57 | 1. | 1:24,319 | 26 | |
2. | McLaren | +4,833 | 57 | 6. | 1:24,921 | 18 | |
3. | McLaren | +5,969 | 57 | 10. | 1:24,842 | 15 | |
4. | Mercedes | +34,119 | 57 | 2. | 1:25,770 | 12 | |
5. | Ferrari | +38,976 | 57 | 5. | 1:24,992 | 10 | |
6. | Aston Martin | +49,032 | 57 | 4. | 1:26,045 | 8 | |
7. | Alpine | +1:02,390 | 57 | 8. | 1:26,450 | 6 | |
8. | Alfa Romeo | +1:06,563 | 57 | 9. | 1:26,652 | 4 | |
9. | Alfa Romeo | +1:16,127 | 57 | 19. | 1:26,323 | 2 | |
10. | Red Bull | +1:20,181 | 57 | 20. | 1:26,220 | 1 | |
11. | Aston Martin | +1:21,652 | 57 | 16. | 1:26,352 | ||
12. | Alpine | +1:22,300 | 57 | 7. | 1:26,310 | ||
13. | Williams | +1:31,014 | 57 | 13. | 1:26,666 | ||
14. | Haas | +1 kolo | 56 | 18. | 1:27,067 | ||
15. | AlphaTauri | +1 kolo | 56 | 11. | 1:27,174 | ||
16. | Haas | +1 kolo | 56 | 14. | 1:26,489 | ||
17. | AlphaTauri | +1 kolo | 56 | 17. | 1:27,113 | ||
- | Williams | nedokončil | 40 | 15. | 1:27,983 | ||
- | Mercedes | nedokončil | 0 | 3. | - | ||
- | Ferrari | nedokončil | 0 | 12. | - |