logo F1online.sk

Kontroverzný Brundle: Náročné podmienky sú v poriadku, piloti sú preto považovaní za hrdinov

Logan Sargeant
© Twitter/Williams
Tomáš Masár
Tomáš Masár12. 10. 2023

Mimoriadne rešpektovaný komentátor Sky Sports F1 a niekdajší pilot Formuly 1 Martin Brundle sa stal pre tentokrát terčom ostrej kritiky. Brit sa totižto vyslovil, že drastické podmienky, aké panovali na Veľkej cene Kataru, sú podľa neho v poriadku a aj vďaka takýmto pretekom sú piloti kráľovnej motoršportu považovaní za hrdinov. Dodal, že verejnosť nemá podliehať slabým názorom a pripomenul, že svojho času sa s obdobne náročnými situáciami museli vysporiadať taktiež také legendy, akými boli Ayrton Senna či Niki Lauda.

Na pekelne horúcu Veľkú cenu Kataru sa v jej priebehu ponášalo hneď viacero jazdcov. Taký Fernando Alonso požadoval pred zastávkou do boxov svojich mechanikov o to, aby ho obliali „vedrom“ vody, Logan Sargeant dokonca musel pre nevoľnosť plynúcu z nadmerného tepla z pretekov odstúpiť.

O nič lepšie si neponášali ani taký Esteban Ocon, ktorý sa pre prehriatie organizmu v kokpite povracal či Lance Stroll, ktorý vraj na okamih stratil vedomie a ktorého si bezprostredne po skončení pretekov vzali do opatery lekári.

V každom prípade, azda všetci pretekári štartového poľa sa zhodli na tom, že podmienky, aké panovali v nedeľu na okruhu Losail, už boli cez čiaru – a to aj preto, že jazdci na to mohli pre obmedzenú povolenú dĺžku stintov  tlačiť omnoho viac, než zvyčajne.

Martin Brundle, bývalý pretekár Benettonu, Ligieru či McLarenu, však akoby jazdcom nenaslúchal a na sociálnej sieti Twitter de facto uviedol, že sa okolo pretekov v Katare, resp. podmienkam, ktoré panovali na trati, robí veľké „haló“.

„Sú preteky ako Katar a taktiež veľmi daždivé preteky, pre ktoré sú piloti F1 považovaní za hrdinov a športovcov, akými sú,“ napísal. „V žiadnom prípade nepodliehajte slabým názorom, že by [pretekárig nemali čeliť podobným výzvam ako v Katari. Pozrite sa na to, čomu čelil Senna v Brazílii, Stewart na upršanom okruhu Nürburgring, Lauda po havárii a podobne.“

„V Le Mans, na Daytone 24 či v aute F1 som čelil takým teplotám, pre ktoré sa môžete dostať za volantom do delíria. Keď z vás adrenalín opadne, ´nasiaknete´ horúčavou, ktorej sa nemôžete zbaviť a bolí vás z toho celé telo,“ dodal Brundle, s ktorého výrokom sa časť formulovej obce stotožnila, no pri väčšine sa stretol pochopiteľne s nesúhlasom a ostrou kritikou.

Súvisiace články