Shovlin: Hneď sme si mysleli, že komisárom sa to nebude páčiť
Prečo sa majstrovskému a tak dokonalému tímu ako Mercedes prihodilo také zaváhanie? Prečo inžinier dovolil Lewisovi Hamiltonovi absolvovať tréningový štart na nesprávnom mieste a de facto mu tak vzal šancu zaútočiť na víťazstvo?
Pred štartom Veľkej ceny Ruska sa anglický pretekár opýtal na to, či môže pri skúšobnom štarte „zájsť viac von“ a následne aj na to, či môže ísť až „ku koncu boxového múra“. Jeho inžinier Pete Bonnington odpovedal: „Áno, rozumiem. Len tam nechaj dosť miesta pre ostatné autá, aby ťa mohli obísť.“
Takto nejako to kompetentní vyhodnotili v priebehu niekoľkých rozhodujúcich okamihov, ibaže podľa všetkého netušili, kde až Hamilton tie štarty bude skúšať. Pri prvom štarte si to nevšimli a keď videli ten druhý, tušili, že je zle. „Hneď sme si mysleli, že toto sa komisárom nebude páčiť,“ povedal šéfinžinier Mercedesu pre dianie na trati Andrew Shovlin.
„Lewis sa nás opýtal, či môže zájsť o niečo ďalej,“ opisoval Shovlin vzniknutú situáciu. „My sme si však neuvedomili, o koľko ďalej až plánuje zájsť.“
Šesťnásobnému majstrovi sveta išlo o nájdenie pozície, na ktorej by našiel podobný grip, ako na štartovom rošte. Nesmela teda byť príliš pogumovaná, no miesto, na ktorom vykonávali tréningové štarty všetci jazdci, už bolo doslova pregumované. Ponúkalo teda celkom iné podmienky a iný grip, ako jeho rámček na rošte.
„Prvý pokusný štart sme nevideli, ale keď sme videli druhý, hneď sme si pomysleli, že toto sa im veru nebude páčiť,“ pokračoval Brit. „Aj tak si však nemyslíme, že by to bolo nebezpečné. Uverejnené poznámky pred pretekmi hovorili len o tom, že štarty treba skúšať na pravej strane za výjazdom z boxov. Mali sme pocit, že je to dosť nejednoznačné a len nám dohovoria.“
„Keď sme však potom videli skutočnú pozíciu auta, tak nás už neprekvapilo, že sa im to nepáčilo,“ dodal Andrew Shovlin.