Katarská kvalifikácia priniesla dominantnú pole position Verstappena, prekvapenia a zmätok
Kvalifikácia na Veľkú cenu Kataru bola presne taká, ako sme avizovali po jedinom voľnom tréningu v náročných podmienkach. Priniesla prekvapenia, chyby a poriadny zmätok s traťovými limitmi. Jedinou istotou zostal Max Verstappen, ktorý všetkých deklasoval rozdielom triedy.
V skutočnosti sme tých istôt mali viac, k Maxovi musíme pridať ďalšie veľmi zlé výkony Lanca Strolla a Sergia Péreza. Kanadský pretekár sa porúčal už v Q1. Kým jeho tímový kolega Fernando Alonso bojoval na špici a prvú časť kvalifikácie uzavrel na treťom mieste, Stroll odštartuje do nedeľných pretekov až zo sedemnásteho(!) miesta.
Kanadský pretekár bol očividne frustrovaný, čo dokázal zahodením rukavíc, odstrčením svojho trénera či superstručným rozhovorom pre médiá. Tento „cirkus“ prišiel práve počas víkendu, keď sa začalo špekulovať o Strollovej ďalšej budúcnosti.
Spolu s ním sa v Q1 porúčali aj Sargeant, Lawson, Magnussen a Čou.
Na chvíľu sa ešte zastavíme pri americkom pretekárovi, ktorého od zdolania tímového kolegu delilo len 92 tisícin sekundy. Bol to práve Albon, ktorý na poslednú chvíľu postúpil a zosunul Logana do nepostupových vôd. Britsko-thajský pretekár tak v internej kvalifikačnej bilancii zostáva nezdolaný.
V Q2 sa nám začali diať veci, ktoré dosť nepríjemne predznamenali ďalší priebeh. Senzačne sa porúčali v tejto fáze aj Carlos Sainz, ktorý sa v náročných podmienkach dopustil jazdeckých chýb, a Sergio Pérez, ktorý doplatil na traťové limity. Spolu s nimi vypadli Cunoda, Albon a Hülkenberg. Išlo o prvé veľké prekvapenia víkendu, ale boli ničím v porovnaní so zmätkom, ktoré priniesla Q3.
V záverečnej časti sa viacerí jazdci vo veterných podmienkach dopustili chýb. Vo svojich druhých pokusoch ich urobili aj Max Verstappen a Lewis Hamilton. Holandský pretekár však mal „nadrobené“ z prvého pokusu a ten druhý ani nepotreboval. Najbližšieho súpera zdolal o viac ako štyri desatiny.
Problém bol v tom, že sme dlho nevedeli, kto vlastne v nedeľu odštartuje z prvého radu spolu s Verstappenom. Lando Norris vstupoval do druhého pokusu s vedomím, že prvý čas mu škrtli pre traťové limity. Britský pretekár si to však nepostrážil a bielu čiaru prekročil opäť. Videli sme to v priamom prenose, vo vysielačke to priznal aj Lando slovami: „Niekedy stojím za hovno.“ FIA však trvalo niekoľko minút, kým Norrisovi čas oficiálne škrtla.
Oba jeho neplatné pokusy by pritom Landovi pohodlne stačili na druhé miesto, z ktorého sa nakoniec teší George Russell. Ten neurobil chybu a zmestil sa medzi biele čiary, čo dnes nedokázali všetci. Tretie miesto mal pôvodne obsadiť Oscar Piastri, dokonca poskytoval po kvalifikácii prvý rozhovor, keď sme sa dozvedeli, že na trať sa nezmestil ani on. Norris tak odštartuje desiaty a Piastri šiesty. McLaren mal pritom dostatočné tempo, aby pohodlne obsadil druhé a tretie miesto.
Tretí tak nakoniec odštartuje Lewis Hamilton a štvrtý Fernando Alonso. Najlepšiu desiatku skompletizovali: Leclerc, Piastri, Gasly, Ocon, Bottas a Norris.
Sobotný program bude pokračovať od 15:00 šprintovým rozstrelom a od 19:30 šprintom.
Kvalifikácia - VC Kataru 2023






Pilot | Tím | Q1 | Q2 | Q3 | Strata | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 1:25,007 | 1:24,483 | 1:23,778 | ||
2. | Mercedes | 1:25,334 | 1:24,827 | 1:24,219 | +0,441 | |
3. | Mercedes | 1:26,076 | 1:24,381 | 1:24,305 | +0,527 | |
4. | Aston Martin | 1:25,223 | 1:25,241 | 1:24,369 | +0,591 | |
5. | Ferrari | 1:25,452 | 1:25,079 | 1:24,424 | +0,646 | |
6. | McLaren | 1:25,266 | 1:24,724 | 1:24,540 | +0,762 | |
7. | Alpine | 1:25,566 | 1:24,918 | 1:24,553 | +0,775 | |
8. | Alpine | 1:25,711 | 1:24,928 | 1:24,763 | +0,985 | |
9. | Alfa Romeo | 1:26,038 | 1:25,297 | 1:25,058 | +1,280 | |
10. | McLaren | 1:25,131 | 1:24,685 | - | ||
11. | AlphaTauri | 1:26,058 | 1:25,301 | |||
12. | Ferrari | 1:25,808 | 1:25,328 | |||
13. | Red Bull | 1:25,991 | 1:25,462 | |||
14. | Williams | 1:26,118 | 1:25,707 | |||
15. | Haas | 1:25,904 | 1:25,783 | |||
16. | Williams | 1:26,210 | ||||
17. | Aston Martin | 1:26,345 | ||||
18. | AlphaTauri | 1:26,635 | ||||
19. | Haas | 1:27,046 | ||||
20. | Alfa Romeo | 1:27,432 |