Krasokorčuliarsku súťaž v prvom katarskom tréningu ovládol Verstappen
Katarský víkend môže byť pokojne ten najnáročnejší v celej sezóne. Prvý a jediný tréning tohto podujatiach sa niesol v znamení mimoriadne zložitých podmienok. Okruh bol plný prachu a piesku, poriadne fúkalo a monoposty boli všade. Videli sme mnoho výletov mimo trať, ale keďže bariéry sú v Katare veľmi ďaleko, tréning nepoznačili žiadne incidenty alebo červené vlajky. Najrýchlejší čas zajazdil Max Verstappen.
Bola to teda poriadna skúška. Katar našťastie nie je mestský okruh a bariéry sú veľmi ďaleko, inak by sme videli množstvo „pokrivených plechov“. Trať bola od úvodu poriadne zaprášená a plná piesku. Asi najlepšie to zhrnul Carlos Sainz, podľa ktorého by bol v týchto podmienkach najrýchlejší jeho otec, ktorý je šampiónom rely.
Trať nám postupne zrýchľovala, monoposty ju vyčistili a so zapadajúcim slnkom piloti postupne zlepšovali svoje časy. Pohľad na výsledkovú listinu je však stále skvelým svedectvom podmienok, ktoré v Katare panovali.
Najrýchlejší čas 1:27.428s zajazdil Max Verstappen. Pre porovnanie, Lewis Hamilton dosiahol v kvalifikácii na VC Kataru 2021 čas 1:20.827s. Sme teda stále o asi sedem sekúnd pomalší než v roku 2021.
Z výsledkov je ťažko niečo čítať aj pre nasadené pneumatiky. Prvý Verstappen, druhý Sainz a tretí Leclerc vytiahli z garáže aj mäkké gumy, štvrtý Fernando Alonso nie. Forma Aston Martinu teda pôsobí nádejne, ale nemusí to tak vôbec byť. Verte, že za tie dve hodiny do kvalifikácie sa nám ešte zmení mnoho premenných.
Odhalíme si aj zvyšok výsledkovej listiny, ale ako sme uviedli, pred kvalifikáciou, ktorá štartuje o 19:00, zostáva všetko absolútne otvorené. Piaty Pérez, šiesty Cunoda a siedmy Hülkenberg nasadili mäkké gumy, ôsmy Russell zajazdil svoj najrýchlejší čas na stredne tvrdých, deviaty Piastri a desiaty Norris dokonca na hardoch.
Veľmi sa tešíme, čo nám prinesie kvalifikácia a počítame s prekvapeniami.
1. tréning - VC Kataru 2023






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 1:27,428 | 26 | ||
2. | Ferrari | 1:27,762 | +0,334 | 27 | |
3. | Ferrari | 1:27,909 | +0,481 | 27 | |
4. | Aston Martin | 1:27,919 | +0,491 | 28 | |
5. | Red Bull | 1:28,016 | +0,588 | 24 | |
6. | AlphaTauri | 1:28,027 | +0,599 | 28 | |
7. | Haas | 1:28,171 | +0,743 | 22 | |
8. | Mercedes | 1:28,336 | +0,908 | 28 | |
9. | McLaren | 1:28,380 | +0,952 | 20 | |
10. | McLaren | 1:28,441 | +1,013 | 24 | |
11. | Williams | 1:28,550 | +1,122 | 25 | |
12. | Williams | 1:28,590 | +1,162 | 26 | |
13. | Mercedes | 1:28,679 | +1,251 | 26 | |
14. | Aston Martin | 1:28,690 | +1,262 | 28 | |
15. | Alpine | 1:28,732 | +1,304 | 25 | |
16. | Alpine | 1:28,821 | +1,393 | 23 | |
17. | Alfa Romeo | 1:29,041 | +1,613 | 27 | |
18. | Alfa Romeo | 1:29,106 | +1,678 | 29 | |
19. | AlphaTauri | 1:29,238 | +1,810 | 29 | |
20. | Haas | 1:29,502 | +2,074 | 26 |
Live
