logo F1online.sk

Zákaz kopírovania Racing Point nezasiahne, tvrdí Szafnauer

Lance Stroll
© Racing Point
Milan Kubala
Milan Kubala20. 9. 2020

Racing Point musel dlhé týždne počúvať kritiku za to, že sa opovážil skopírovať celý monopost Mercedesu z roku 2019. Celá kauza nakoniec išla dostratena, keď sa tímy s FIA dohodli, že pozmení pravidlá tak, aby už postup Racing Pointu nebolo možné zopakovať. Zdá sa, že spokojní sú všetci vrátane Racing Pointu; tím zo Silverstone vraj na zmeny pravidiel nedoplatí.

Výrazný posun vo výkonnosti Racing Pointu nakoniec vyšiel len 400-tisíc eur a pätnásť majstrovských bodov v Pohári konštruktérov. Zákaz nasadzovania brzdových kanálikov, ktoré boli predmetom protestov, však neprišiel. A tak Racing Point môže nasadzovať ilegálnu súčiastku celý tento rok. Búrili sa voči tomu mnohí, ale nakoniec skrotli.

Výsledkom sú len pripravované ujasnenia v pravidlách, ktoré majú tímom zabrániť kopírovať monoposty súperov v takom meradle, v akom to spravil Racing Point. V tíme, ktorý sa previnil, to ale ako klepnutie po ich prstoch nevnímajú.

“Vítame toto objasnenie pravidiel,” hovorí Otmar Szafnauer, šéf Racing Pointu. “My budeme postupovať podľa pravidiel. Na to, ako navrhujeme či vyvíjame autá, to do budúcna nebude mať žiaden vplyv.”

Racing Point sa už v Mugelle trochu odpútal od filozofie Mercedesu. Priviezol balík noviniek, ktorý už inžinieri zo Silverstone vyvíjali sami, a tak sa vzdialili od pôvodného konceptu z dielne Mercedesu. Otmar Szafnauer v Mugelle prezradil, že celý balík — bočnice, brzdové potrubia, predné a zadné krídlo — Strollovi pomohol o dve až tri desatiny sekundy na kolo, keďže ho v Toskánsku dostal ako jediný.

“V Silverstone máme 500 ľudí, ktorí sú veľmi schopní pri navrhovaní a vyrábaní dobrých pretekárskych áut a rovnako tak pri vývoji ich výkonu. Vždy to pre nás platilo, infraštruktúru máme už od čias Jordanu,” pokračuje Szafnauer. “Čo nám v minulosti chýbalo, boli výrobné kapacity.”

“To, čo sme mali vyvinuté, bolo vždy veľmi dobré. Myslím si, že nové pravidlá, aj keď veci o čosi presnejšie objasňujú, budú mať nulový dopad na to, ako vyvíjame naše auto,” doplnil rodák z Rumunska.