logo F1online.sk

Vo Ferrari nevnímajú comeback McLarenu dramaticky: Z problémov sa dostali rýchlo

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 10. 2023

Forma a renesancia McLarenu je nádejou fanúšikov všetkých tímov od druhého miesta nižšie. Partička z Wokingu ukázala, že v súčasnej Formule 1 je možné urobiť veľký krok za krátku dobu. Zdá sa pritom, že McLaren nevynašiel žiadny zázračný liek, skrátka si „len“ osvojil všetky dobré nápady, ktoré obkukal v pit lane. Nadšenie verejnosti sprevádzajúce britský tím však nezdieľajú všetci.

Už sme si celkom zvykli na myšlienku, že McLaren je počas nedeľných pretekov druhý najrýchlejší po Red Bulle. Začiatkom roka bolo niečo také nepredstaviteľné, ale veľké balíky vylepšení monopostu MCL60 slávia obrovský úspech.

Posun McLarenu je priam do očí bijúci, ale taký Frédéric Vasseur je pri hodnotení formy tohto tímu mimoriadne opatrný. „Nie som si istý, či my rovnako vnímame priebeh tejto sezóny,“ povedal francúzsky manažér na margo formy monopostu MCL60.

„Myslím si, že na začiatku sezóny mali veľké problémy, ale dostali sa z toho pomerne rýchlo, pretože už v Barcelone boli v druhom rade. Tuším, že Max a Carlos tam štartovali vpredu a Lando s Lewisom boli za nimi, takže už vtedy boli konkurencieschopní. Podobné charakteristiky okruhu im zrejme vyhovovali viac než nám. Samozrejme, nie je to len záležitosť čistého potenciálu, ale tiež jazdných vlastností monopostu,“ rozjíma Vasseur nad formou McLarenu v priebehu sezóny 2023.

„S každým krokom vpred pomôžete aj jazdcovi urobiť krok vpred, čo sa postupne nabaľuje ako snehová guľa. V porovnaní s Red Bullom je to však stále drobný progres,“ dodal Fred.

Francúza však na druhej strane teší pokrok jeho vlastného tímu v pretekovom tempe. Treba povedať, že monopost SF-23 sa v poslednom období veľmi nezmenil a rozsah nasadených vylepšení sa ani neblížil McLarenu, ktorý novými dielmi skutočne nešetril.

Kľúčom k pozitívnej zmene bola podľa slov šéfa stajne zlepšená práca s pneumatikami, čo sa podarilo napriek absencii veľkých balíkov úprav. Aj keď zmena k lepšiemu nebola nijak dramatická, rozhodne ide o viditeľný posun.

„Myslím si, že v porovnaní so začiatkom sezóny je to krok vpred,“ povedal Vasseur. „Na druhej strane sme však možno tu v Japonsku boli až príliš konzervatívni. Pre celý štartový rošt platí, že sme sa báli viac, ako bolo nutné. V pretekoch bolo všetko pod kontrolou.“

„Myslíme si, že pri pohľade na začiatok sezóny nebola degradácia pneumatík, ak to tak môžeme povedať, našou najväčšou prednosťou. Suzuka tak bola svojím charakterom a teplotami trochu otáznikom. Na konci dňa si však myslím, že sme odviedli dobrú prácu.“

„Preteky sme mali pod kontrolou, stratégiu sme zvládli a počínali sme si dobre. Bol to jasný krok vpred v porovnaní s prvou časťou sezóny,“ dodal Fred.