fb pixel
logo F1online.sk

Stella: Zlepšujeme sa, ale nedosiahli sme ani polovicu z našich predsezónnych cieľov

Oscar Piastri pred Landom Norrisom s DRS
© LAT Images/McLaren
Tomáš Masár
Tomáš Masár28. 9. 2023

McLaren vstúpil do ročníka nesprávnou nohou. V prvej tretine šampionátu patrili papájovo sfarbené monoposty k najpomalším na štartovom poli a zdalo sa, že v prípade tímu z Wokingu pôjde o ďalšiu prehajdákanú sezónu. Keď pred započatím letnej fázy šampionátu Mika Häkkinen utrúsil, že nepotrvá dlho a historicky druhé najúspešnejšie zoskupenie bude bojovať o čelo pretekov, nenašiel by sa azda jediný človek, ktorý by si nepoťukal prstom na čelo. Lietajúci Fín však hovoril pravdu a McLaren sa po sérii vylepšení skutočne pohybuje vpredu. Napriek tejto skutočnosti Andrea Stella trvá na tom, že sa na Britských ostrovoch pred začiatkom sezóny nádejali na viac.

McLaren prišiel s prvým väčším balíkom vylepšení na Veľkej cene Azerbajdžanu, ktorý sa však sprvu o signifikantný rozdiel nepostaral. Akonáhle ale vo Wokingu nasadili v poradí druhý a tretí súbor noviniek, monopost MCL60 už začal fungovať o poznanie lepšie.

V Suzuke, a teda na trati, ktorá McLarenu typologicky vyložene sedieť nemala, bol britský celok vôbec druhým najsilnejším – tradične po Red Bulle – a vôbec po prvýkrát v sezóne zaznamenal dvojité pódium.

Napriek značnému úspechu však zostáva vedenie stajne, ako aj jej jazdci, nohami pevne na zemi – veď počas zimy si sľubovali od ročníka 2023 oveľa viac. Navyše, ešte stále to vraj nie je to „pravé orechové“, auto sa má v mnohých smeroch v čom zlepšovať.

„Nazdávam sa, že sme prišli na to, prečo sme boli pomalí v nízkorýchlostných sekciách,“ povedal šéf tímu Andrea Stella. „Má to čo dočinenia s niektorými mechanickými a aerodynamickými aspektmi. Po aerodynamickej stránke vyriešil balík, ktorý sme nasadili v Japonsku, časť týchto obmedzení, ale aj naďalej platí, že je pred nami veľa práce.“

„Poviem to tak, že napriek aerodynamickým vylepšeniam, ktoré sme nasadili sprvu v Bahrajne, následne v Baku, Rakúsku a tu [v Japonsku], novinky nevyriešili ani 50% z problémov, ktoré sme dúfali, že vyriešia.“

„Myslím si však, že je fajn, že sme na stope tomu, čo máme riešiť. Všetko si to ale vyžiada ešte štipku práce, no odzrkadlí sa to na budúcoročnom aute. Netreba sa ale spoliehať na to, že sa nám podarí vyriešiť všetky problémy na sto percent, opäť to bude tak trochu beh na dlhé trate,“ zakončil Stella.

Súvisiace články