logo F1online.sk

Alonsovi sa nepáči, ako réžia zostrihala jeho vysielačky: Toto robia bežne

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala25. 9. 2023

Vzhľadom na súčasnú rýchlosť Aston Martinu je úctyhodné, ako vysoko to v nedeľu vytiahol Fernando Alonso. Fanúšikovia pri televíznych obrazovkách si však z týchto pretekov skôr zapamätajú Španielove rozohnené vysielačky ako jeho obratnú jazdu. Alonsa to mrzí. Réžia priameho prenosu vraj opäť prifarbila realitu.

Fernando Alonso v nedeľu predviedol ďalší zo svojich majstrovských štartov. V rozmedzí prvých troch zákrut predbehol štyri monoposty a ukážkovo si pripravil pôdu na dobré preteky. Keď ho však jeho tím povolal do boxov už v jedenástom kole, neznel zrovna nadšene.

“Človeče, takou skorou zastávkou ste ma hodili levom! To je neuveriteľné!” horekoval vo vysielačke, ktorá sa dostala do priameho prenosu. So Španielom si totiž veľmi rýchlo poradil Carlos Sainz a Lewis Hamilton, ktorí zastavili oveľa neskôr a mali k dispozícii čerstvejšie pneumatiky.

V nasledujúcich kolách sa snažil držať Estebana Ocona. “Na rovinkách mi uniká. Niečo teda vymyslite!” vyzýval boxový múrik Alonso. Stratégovia napokon niečo predsa len vymysleli. Zastávka na konci 25. kola umožnila dvojnásobnému šampiónovi dostať sa pred Estebana Ocona cez boxy.

“Nebol som naštvaný,” zdôraznil Fernando Alonso s dovetkom, že každý pilot by bol v takej situácii frustrovaný. Réžia však situáciu zneužila na vytvorenie drámy, tvrdí. “Myslím, že toto bola klasika zo strany FOM, klasická vysielačka totálne vytrhnutá z kontextu. Neviem presne, čo také hovoria ostatní jazdci, keď ich auto je na rovinkách pomalšie, a aj keď majú otvorené DRS, tak im súperi unikajú.”

“Možno si hovoria, to je OK, som spokojný s touto pozíciou, zostanem vzadu. Avšak, ja budem radšej plný motivácie ich predbehnúť,” zdôraznil 42-ročný Oviedčan. “Ako som povedal, na trati som bol pomalší dokonca aj s DRS. Žiadal som teda o inú stratégiu. Zastavil som a porazili sme ich. Takto to robíme my. My na trati porážame všetkých, aj keď zlatým klincom programu je potom vysielačka…”

Po pretekoch však predsa len priznal, že sa mu nevidela zastávka, ktorou ho Aston Martin hodil levom. Jeho tím totiž reagoval na jazdca, ktorého v nedeľu ani poriadne nevidel.

Alonso pokračoval vo svojom výklade: “Myslím, že v nedeľu sme boli rýchlejší, než sme čakali. Bol som za dvojicou Ferrari a pred Hamiltonom, ktorý ma nedostával pod veľký tlak. Myslím, že sme zastavili v dvanástom kole (jedenástom, pozn. red.), aby sme pokryli Cunodu. To bolo prekvapenie.”

“Od toho momentu boli preteky ešte dlhé,” uvedomoval si pilot Aston Martinu, ktorý musel o to viac šetriť pneumatiky. Frustrujúce bolo ešte niečo ďalšie. “Možno to bola chyba, to sa teraz ľahko povie. Náš konečný výsledok by bolo ôsme miesto za top tímami, takže z tohto hľadiska to nič nezmenilo. Bol som však rozčúlený, pretože prvá zastávka bola príliš skorá. Nehádal som sa. Vedel som, že bola príliš skorá, a to je problém.”

Nedá sa však čakať, že boxový múrik zakaždým ulahodí stratégovi v Alonsovom srdci. Po šestnástich pretekoch to už raz muselo prísť. “Určite. Mal som dve tvrdé sady a Ferrari iba jednu. Prvý stint a prvú zastávku sme sa pokúsili vyčíhať; treba ich prinútiť zastaviť skôr. Chápem teda našu stratégiu, nie je s ňou nič v neporiadku.”

“Avšak, keď máte na rovinkách veľmi pomalé auto a ocitnete sa v premávke, môžu vás pohltiť záblesky zlosti, že strácate tempo. Dnes sa to stalo, ale som úplne v pohode,” ubezpečil napokon.