logo F1online.sk

Strollova nehoda bola poslednou kockou domina, ktoré zhodilo váženie v boxoch

Nehoda Lancea Strolla
© Twitter/F1
Milan Kubala
Milan Kubala17. 9. 2023

Po nehode Lancea Strolla sme všetci radi, že odkráčal po vlastných, ba dokonca bez škrabanca. Po uistení sa, že je naozaj v poriadku, však nasledovali výčitky, že to kanadský pretekár opäť domrvil. On sám vysvetľuje, že k nehode viedol sled udalostí, ktoré sa dali do pohybu počas váženia jeho monopostu v boxoch.

Lanceovi Strollovi sa stala osudnou posledná zákruta v Marina Bay. Na obrubníku stratil kontrolu a v momente sa vo vlastnom aute stal pasažierom. V rýchlosti prevyšujúcej 200 km/h trafil bariéru a zo svojho monopostu spravil sekanú.

Po lekárskej prehliadke predstúpil pred médiá, ktorým tentoraz poskytol viac ako len stručné dvojvetové vyjadrenie. Vysvetľoval totiž, že k nehode prispelo niekoľko faktorov; strata času počas váženia v boxoch, následne premávka na trati, jazda za iným monopostom a taktiež nedostatočná príprava pneumatík.

“V poslednom kole sme sa vôbec nezlepšovali, pretože sme mali nanič výjazdové kolo,” ozrejmil Lance Stroll svoju jazdu v poslednom sektore, v ktorom mal namále už skôr. “Ocitol som sa v hustej premávke, chlapci sa snažili stihnúť prejsť cieľovou čiarou.”

“My sme stáli na váhe, čo nás odsunulo na chvost tohto vláčika. Museli sme sa pokúsiť predbehnúť pár monopostov, aby som pred koncom kvalifikačnej časti stihol začať moje kolo,” vysvetľuje dôvod neadekvátnej prípravy pneumatík, ktoré sú v dnešnej Formule 1 alfou a omegou.

Okrem toho Stroll ukazuje prstom aj na fakt, že svoje kolo odjazdil v bezprostrednej blízkosti Pierra Gaslyho. Turbulentný vzduch v mestských uličkách má na monopost vzadu ešte väčší dopad. Aston Martin voči tomu určite nie je imúnny.

“Svoje kolo som začal dve sekundy za Alpinmi, čo sa určite nepostará o ideálnu prácu aerodynamiky,” podotýka Stroll, no zároveň uznáva, že v treťom sektore už zašiel ďaleko za hranu. “Nezlepšoval som sa dostatočne na to, aby som postúpil do Q2. V poslednej zákrute som sa preto do toho oprel a pokúsil som sa získať nejaký čas. Nebolo to možné.”

“Stalo sa to rýchlo, ale viem, prečo som havaroval; skrátka preto, že som nebol dostatočne rýchly na postup. A keď máte o dve sekundy pred sebou iné auto, pre aerodynamiku to je naozaj nanič. Strácate kopu prítlaku, najmä medzi múrmi,” pokračoval Lance Stroll vo svojom prekvapivo dlhom výklade. Jeden sa až modlil, aby si pri tomto výkone nepreťažil hlasivky.

Aspoň obe zápästia, ktoré si zlomil pred štartom sezóny, má v poriadku. Pred nehodou totiž stihol zložiť ruky z volantu, na rozdiel od Daniela Ricciarda, ktorý doteraz maróduje. Vzhľadom na to, že Stroll bude potrebovať nové šasi, môže byť rád. Nechýbalo totiž veľa a mohol doňho vpáliť Lando Norris, ktorý jazdil za ním.

Stroll však “predpokladal, že bude vyvesená červená vlajka”, a tak sa ďalšieho nárazu nebál. “Ja som len kontroloval, či mám všetko v poriadku, to bolo najdôležitejšie. Akonáhle som si uvedomil, že všetko je OK, len som sa cítil nanič. Mali sme ťažkú kvalifikáciu a v poslednej dobe to bolo tvrdé. V kvalifikácii nám to nevychádzalo so zlými výjazdovými kolami, premávkou, slabou prípravou pneumatík. Keď sa to na takomto mieste začne nabaľovať, ocitnete sa vo veľmi negatívnej špirále. Dôsledkom bola nehoda.”

Súvisiace články