logo F1online.sk

Todtovi sa nepáči obracanie štartového roštu, ale blokovať ho nebude

Jean Todt
© Twitter/FIA
Milan Kubala
Milan Kubala13. 9. 2020

Rozhodne zrejme Liberty Media. Kvalifikačné preteky s obráteným štartovým roštom či iné podobné zmeny formátu sú v súvislosti s rokom 2021 opäť na pretrase. Prezident FIA Jean Todt tvrdí, že aj keď nie je zástancom pretekov s obráteným poradím, do cesty sa majiteľom z Liberty Media stavať nebude.

Podľa novej Concordskej dohody už netreba ani na vážne zmeny v pravidlách jednohlasnú zhodu všetkých tímov. Po novom stačí, aby FIA a Liberty Media s úpravami súhlasili, a spolu s nimi aj aspoň osem z desiatich tímov v štartovom poli.

Od pretekov s obráteným štartovým roštom by nás teda mohla ušetriť FIA, no neurobí to. “Úprimne, nepáči sa mi to,” vyhlásil Jean Todt v Mugelle. “Ak budú ale všetci spokojní a súhlasiť, tak ja nebudem robiť problémy. Podporím tú zmenu, dám jej šancu.”

Podľa Todta sú kvalifikačné preteky ale niečím úplne iným ako bodované preteky s obráteným poradím, aké majú napríklad juniorské kategórie. “Musím povedať, že ten nápad, ktorý odmietol jeden tím, sa mi celkom páčil, a teda, aby sme namiesto sobotňajšej kvalifikácie mali polhodinové preteky — pri štarte z hocijakého poradia. A výsledky z nich by stanovili poradie do ďalších pretekov. Myslím si, že by bolo zaujímavé to vidieť.”

Bývalý šéf Ferrari následne vysvetlil, prečo nepovažuje za dobré, aby sa počas víkendu konali dva bodované preteky a v tom druhom sa obracal štartový rošt. “Obrátený štartový rošt, to nie je normálne, nie je to prirodzené. Nemyslím si, že o tom je pretekanie.”

“Bol som — a to neviete — veľkým bojovníkom proti obráteným štartovým roštom vo Formule 3 a Formule 2,” prezrádza Todt. “V tých druhých pretekoch, to je v nedeľu, s menším počtom divákov, chápem aj sponzorov a všetko okolo toho. A je to len prvá osmička. Ale nepáči sa mi to.”

Jean Todt tvrdí, že jeden formát by mohol stáť za to, a to Super Pole z Formuly E. V ňom sa jazdci predstavujú jeden za druhým. “Páči sa mi kvalifikácia Formuly E. To je šport. Najrýchlejší začne ako prvý, má jedno kolo, a trať nie je taká dobrá, ako keď pôjde posledný.”

“To by som spravil vo Formule 1. Je to prirodzené. Ale problémom je, že vo Formule 1 je takmer nemožné niečo zmeniť,” dodáva, no pamätá na to, že po novom už nie je potrebná jednohlasná zhoda tímov. “Myslím si, že nový spôsob riadenia od budúceho roka nám umožní byť o trochu flexibilnejší. Preto sme to chceli. Ale verte mi, že jednať so svetom Formuly 1 je veľmi obmedzujúce a veľmi ťažké.”

Súvisiace články