Verstappen jazdí, akoby bol s autom zrastený, chváli Holanďana Villeneuve
Monopost RB19 Maxa Verstappena na slovo poslúcha. A to až tak, že sa miestami zdá byť jeho neoddeliteľnou súčasťou. Obdobná myšlienka skrsla v hlave aj Jacquesovi Villeneuovi, ktorý utrúsil, že úradujúci šampión pôsobí dojmom, ako by bol so svojím súčasným, mimoriadne dominantným autom, priam zrastený.
Verstappen sa na Veľkej cene Talianska desiatym triumfom v rade osamostatnil na čele rebríčka v počte víťazstiev za sebou od Sebastiana Vettela, ktorý kraľoval tejto štatistike pomerne dlhých desať rokov.
Holanďan bol naposledy porazený ešte v apríli, keď v Baku nestačil na vtedy vo forme jazdiaceho Sergia Péreza. Odvtedy ťahá dlhokánsku šnúru výhier a osem kôl pred koncom má titul s poradovým číslom tri takpovediac vo vrecku.
Mnohých fanúšikov ale začína Verstappenova dominancia, ktorá je markantnejšia než Hamiltonova či Schumacherova, postupne unavovať – nie však takého Jacquesa Villeneueva. Kanaďan tvrdí, že víťaz dovedna 47-mich veľkých cien len zaslúžene žne to, čo zasial. Inými slovami povedané, o svoje úspechy sa zaslúžil sám, a to v prvom rade tým, že v počiatočnej fáze ročníka zlomil svojho jediného konkurenta a vyzývateľa Sergia Péreza.
„Koho zaujíma, či je to [Verstappenova dominancia, pozn. red.] dobré pre šport?,“ položil si rečnícku otázku majster sveta z roku 1997. „Je prosto úžasný a mal by vyhrávať aj naďalej,“ poznamenal Villeneueve pre RacingNews365.com.
„Odvádza lepšiu prácu ako ktokoľvek iný. Vďaka spolupráci so svojím inžinierom a tímom sa mu podarilo sa s autom zrásť. V takomto prípade v aute len sedíte a ani nepremýšľate. Auto ho na slovo poslúcha.“
„Sergio Pérez si každý rok po dobu dvoch alebo troch pretekov myslí, že môže Maxa poraziť. Potom však Max na aute zapracuje a prinúti ho robiť to, čo chce on, vďaka čomu sa Pérezovi vzdiali a následne ho zlomí. Niečo podobné som zažil na sklonku roka 1996 a 1997. Nasadol som do auta hneď som vedel, čo dokáže. Pokiaľ niečo nefungovalo a potrebovalo pozmeniť, človek sa dal do reči s inžiniermi a opravilo sa to.“
„Keď si ako Max, tak nemusíš nad vecami premýšľať. Si o dve alebo tri desatiny na kolo rýchlejší [než tímový kolega], a to len preto, že nemusíš uvažovať nad tým, čo sa s autom [práve] deje,“ zakončil Villeneuve.