logo F1online.sk

Vasseur nechápe zmätenie nad štruktúrou Ferrari: Nemáme dvoch technických riaditeľov

Frédéric Vasseur
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 9. 2023

Kedysi vyzerali technické oddelenia takmer všetkých tímov rovnako. Na čele stál zásadne technický riaditeľ, ktorý zodpovedal za všetky otázky dizajnu, šasi, aerodynamiky atď. Postupom času sa však začali zaužívať a vytvárať odlišné štruktúry, čo bola najmä reakcia na enormný nárast zamestnancov jednotlivých tímov. Zmenou štruktúry si pod vedením bývalého šéfa Mattiu Binotta prešlo aj Ferrari, čo dodnes spôsobuje drobné zmätenie.

Keď sa švajčiarsky rodák stal bossom celej stajne, rozhodol sa, že nevyberie Scuderii nového technického riaditeľa, ktorý by ho nahradil. Dodnes je sám Binotto posledným človekom, ktorý vykonával tento post.

V súčasnosti už bývalý šéf tímu sa však rozhodol ísť cestou diverzifikácie, čo znamenalo, že funkcia „tradičného“ technického riaditeľa zanikla. Miesto toho má Ferrari šéfa pre šasi (Enrica Cardileho) a šéfa pre motory (Enrica Gualtieriho).

Enrico Cardile vykonáva všetky povinnosti, ktoré v ostatných tímoch prislúchajú technickým riaditeľom, aj keď je oficiálne „len“ šéf pre šasi. Inými slovami, kým Mercedes, Red Bull či Alpine majú hneď dvoch technických riaditeľov (napríklad v Red Bulle je hlavným technickým riaditeľom Adrian Newey a technickým riaditeľom Pierre Waché), vo Ferrari alebo v McLarene nemajú ani jedného.

„Neviem, odkiaľ sa všetky tieto historky berú, pretože naša organizačná štruktúra je celkom jasná,“ prehlásil v Taliansku boss Ferrari Frédéric Vasseur. „Všetci chlapci pracujúci na šasi sa zodpovedajú Cardilemu a pre mňa je Enrico technický riaditeľ.“

„Ak chcete niečo dodať, tak je technickým riaditeľom pre šasi, keďže súčasne máme Enrica Gualtieriho, ktorý je technickým riaditeľom pre motory.“

„Dostal som túto otázku minulý týždeň v Zandvoorte, keď sa ma ľudia pýtali, prečo máme dvoch technických riaditeľov. Povedal som, že je to ako pri ostatných tímoch; Mercedes má jedného technického riaditeľa v Brackley a druhého v Brixworthe, podobne tak Alpine má jedného v Enstone a druhého vo Viry,“ vysvetľuje Vasseur.

„Nemôžete mať jedného človeka, ktorý bude šéfovať obom oddeleniam. Minimálne u nás je celkom jasné, že Enrico Cardile je technickým riaditeľom pre šasi a Enrico Gualtieri je technickým riaditeľom pre pohonné jednotky. Nechápem to zmätenie, pretože minimálne na papieri je to úplne jasné,“ dodal Vasseur.

V posledných týždňoch sa viackrát špekulovalo, že nový šéf pristúpi k zmene štruktúry a jednou zo zmien má byť návrat pozície „tradičného“ technického riaditeľa. Okrem toho sme zvedaví, ako sa na štruktúre odrazia nové posily, ktoré majú doraziť do Maranella. Nehovoriac o tom, že Fredov náborový proces ešte neskončil.

„Nie je to tak, že sme slabí a musíme s tým niečo robiť,“ povedal na margo zháňania nových zamestnancov Vasseur. „DNA súťaže však vyžaduje, aby ste sa neustále zlepšovali.“

„Aj keď dnes vyhrávate, musíte myslieť na neustále zlepšovanie. Ak sa prestanete zlepšovať alebo sa prestanete chcieť zlepšovať, je po vás. My sme sa do tohto procesu pustili. Prijímame zamestnancov, pretože máme rezervu pod rozpočtovým stropom. Je pre nás dosť dôležité urobiť tento krok,“ dodal Vasseur.