logo F1online.sk

Podľa Alonsa budú čiernymi koňmi v Monze Williams a Ferrari

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 8. 2023

Formulové koleso šťastia s názvom: „Komu to tento týždeň sadne?“ S výnimkou boja o víťazstvá sledujeme v tejto sezóne priam nevídané výkyvy formy jednotlivých tímov. Napríklad také Ferrari sa v Maďarsku priam trápilo, ale v Belgicku vystúpil Charles Leclerc na pódium. Podľa Fernanda Alonsa by sa podobný scenár mohol zopakovať aj medzi podujatiami v Holandsku a Taliansku.

Ferrari zažilo v Zandvoorte veľmi nevydarený víkend, ale hneď po skončení pretekov obrátil Carlos Sainz svoju pozornosť na Monzu s optimizmom. Ferrari bolo rýchle v Spa a kombinácia pomalých šikán a dlhých roviniek by monopostu SF-23 mohla sedieť.

Súhlasí s tým aj Fernando Alonso, ktorý prišiel do Monzy ako druhý najrýchlejší muž holandského podujatia. Španiela sa spytovali na možnosť zopakovať tento úspech aj v Taliansku, ale dvojnásobný šampión to nevidí príliš optimisticky.

„Podľa našich výpočtov tu vyniknú dva tímy,“ povedal Alonso novinárom v Monze. „Jeden je Williams s ich maximálnou rýchlosťou, ktorú ukazovali v priebehu sezóny, a druhým je Ferrari, ktoré bude podobne ako v Kanade superrýchle na dlhých rovinkách, v krátkych zákrutách a v šikanách.“

„Tieto dva tímy budú podľa mňa našimi hlavnými súpermi a môžu bojovať o pódium,“ povedal Alonso odvážne.

Čo však Aston Martin? Vieme, že rovinky neboli veľkou prednosťou monopostu AMR23 a celý júl sa tento tím trápil. Alonsova forma v Zandvoorte však naznačuje, že by sme ho nemali odpisovať na žiadnej trati.

„Niekedy začnete víkend a hneď cítite, že auto nereaguje na vaše vstupy,“ odpovedal Alonso na otázku, prečo sa Aston Martin trápil na tratiach ako Rakúsko alebo Belgicko. „Necítite sa komfortne v nájazde do zákrut a máte pocit, akoby ste neboli spojený s autom. Začnete meniť pár vecí na nastavení a zlepšovaním jednej nápravy len zhoršujete tú druhú.“

„Je to tenká hranica a vy nie ste nikdy spokojný. V júli sa to stávalo príliš často. Mohlo to byť spôsobené výkonnosťou monopostu a balíkom. Naše ťažkosti sprevádzalo niekoľko myšlienok, ale jednoznačné vysvetlenie neexistuje,“ dodal Alonso.

Súvisiace články