Krack chváli Alonsa: Počas celých pretekov mal veci plne pod kontrolou
Premenlivé preteky v Zandvoorte rozosmutnili hneď niekoľkých pretekárov štartového poľa, ktorí stratili kontrolu nad svojím monopostom a skončili v bariérach. Zatiaľ čo nejeden z jazdcov mal problém udržať auto vôbec na trati, na skúsenom lišiakovi Fernandovi Alonsovi bolo vidno, že si sťažené podmienky vychutnáva priam plnými dúškami. Šachovnicovú vlajku preťal na druhom mieste a nebyť – ako vždy, aj tentokrát – bezchybného Verstappena, po vyše dekáde by vystúpil na najvyšší stupienok. Pre Aston Martin má však cenu zlata aj strieborná medaila, v poradí už tretia v aktuálnom ročníku.
Alonso vyštartoval do pretekov v Holandsku až z piateho miesta, no vďaka tradične skvelému štartu a odvážnemu predbiehaciemu manévru v „klopenke“ sa hneď po niekoľkých sekundách ocitol za vedúcim Maxom Verstappenom.
O druhé miesto však následkom chaosu a nedobrým strategickým rozhodnutím prišiel, no netrvalo dlho, a opäť bol na pomyselnej „bedni.“ Ani tentokrát si však priečku zaisťujúcu pódiový ceremoniál neudržal, zas a znova „zásluhou“ tímu, presnejšie povedané zbabranej zastávke u svojich mechanikoch.
Ani tento raz sa však španielsky matador nevzdal a ukázal doslova a dopísmena ukážkovú stíhaciu jazdu, ktorej obeťou bol sprvu Carlos Sainz a po následnej chybe aj Sergio Pérez. Šéf Aston Martinu Mike Krack si Alonsovo počínanie od prvej do poslednej minúty na trati nevie vynachváliť a ako obvykle ho častuje výlučne superlatívmi. Bodaj by aj nie, veď o všetkých sedem doterajších pódií tímu sa postaral práve 42-ročný veterán.
„Obzvlášť dobré bolo to, že mal veci po celý čas pod kontrolou,“ povedal Krack pre Motorsport.com. „Povedal by som, že bol neustále pánom situácie, čo bolo samozrejme v takýchto podmienkach nesmierne kľúčové a ani na okamih nesmel zaváhať.“
„Boli situácie, kedy išlo naozaj o holé prežitie a ktoré sa mu podarilo zvládnuť. Ak by bola na konci príležitosť predbehnúť Verstappena, pokúsil by sa o to. Mohli ste vidieť, ako veľkolepo si počínal v prvých štyroch či piatich pretekoch, no rovnako dobre sa etabloval aj po letnej prestávke, v záverečnom stinte predbehol dve autá [Sainza a Péreza, pozn. red.], čo bolo priam neuveriteľné.“
Aston Martinu sa podarilo vystúpiť na pódium po štvorpretekovej odmlke plnej otáznikov – nie však vďaka náhode, ale poctivej a svedomitej práce celého tímu. „Po všetkých tých pódiách v prvej polovici sezóny a následných niekoľkých ťažkých pretekoch sa nám teraz po náročnom víkende podarilo získať pódium, čo je skvelé,“ uviedol. „Pravdupovediac, všetci v tíme odviedli skvelú prácu.“
„Počas júla nezhasli svetlá v areáli továrne ani na okamih. Priniesli sme sem [do Holandska, pozn. red.] nové diely a rovnako tak prinesieme balík noviniek aj do ďalších pretekov. V tomto boji sme ešte neskončili, chceme zvádzať súboje tak dlho, ako sa len bude dať a uvidíme, kde nakoniec skončíme.“
Krack verí, že po niekoľkotýždňovej stagnácii nabral Aston Martin opäť tú správnu trajektóriu. „Zdá sa, že všetko sa uberá tým správnym smerom,“ poznamenal. „Nazdávam sa, že v Spa sme zaznamenali malý krok a rovnako tak aj tu, no to, že sme sa zlepšili, musíme potvrdiť aj v [niekoľkých] ďalších pretekoch.“
V Monze by sa mal Aston Martin podľa všetkého už môcť naplno spoľahnúť na nový, „upgradovaný“ systém DRS a zlepšiť tak rýchlosť na rovinkách, ktorá bola doposiaľ Achillovou pätou tímu zo Silverstone. „V posledných týždňoch sme dosť tvrdo pracovali na našom balíku v snahe zlepšiť DRS a byť tak rýchlejší na rovinkách. Bude fajn si tento balík [v Monze] otestovať, uvidíme, ako na tom budeme,“ dodal Krack.