Sargeant pri nehode doplatil na zlyhanie hydrauliky
Vyzeralo to ako veľký a dôležitý deň pre Logana Sargeanta, ktorému sa v kvalifikácii na Veľkú cenu Holandska podarilo prebojovať až do Q3. Keď sa však na začiatku tretej časti rozsvietila zelená na konci boxovej uličky, všetko šlo už len z kopca. Nádejný víkend sa premenil na horor zakončený zlyhaním zavesenia.
Nekompromisné holandské bariéry okúsil Logan hneď dvakrát. Prvýkrát v tretej časti kvalifikácie, čo bola jeho chyba, keď vyšiel na mokrú časť trate. Druhý incident v priebehu pretekov vyvolal otázky. Na prvý pohľad sa nehoda javila ako ďalšia jazdecká chyba amerického mladíka, ale pohľad na palubné zábery naznačoval, že došlo k zlyhaniu zavesenia na pravej prednej náprave, čo Sargeant hlásil krátko po nehode do vysielačky.
„Chlape, neviem, čo sa stalo. Niečo zlyhalo na pravej strane prednej nápravy, keď som prešiel cez obrubník,“ hlásil Logan krátko po nehode do vysielačky.
Túto hypotézu po pretekoch potvrdil novinárom aj jeho šéf James Vowles, podľa ktorého zlyhala hydraulika. „Je ešte skoro na úplné vysvetlenie, ale nateraz môžem povedať, že na vrchole zákruty sa nachádza obrubník, po ktorom viackrát prešiel.“
„Nestalo sa to prvýkrát. V troch alebo štyroch kolách predtým po ňom prešiel tiež, rovnako tak v piatok. V tomto konkrétnom okamihu sa zaťažuje podlaha, čoho dôsledkom je strata hydraulického tlaku pri náraze,“ vysvetľuje Vowles.
„Keď v monoposte Formuly 1 stratíte hydraulický tlak, prídete aj o riadenie a ďalšie systémy. Počas tých krátkych milisekúnd to nespoznáte. Nie sú to však rovnaké okolnosti ako predtým v kvalifikácii, takže to musíme pochopiť aj z nášho uhla pohľadu,“ dodal Vowles.
Nesmieme zabúdať, že Loganovi nepomohol vlastný tím ani na začiatku pretekov, keď stratégovia ponechali oboch svojich pilotov vytrápiť sa na mokrej trati. Sargeant túto náročnú pasáž zvládol, aj keď sa prepadol na chvost.
Pre amerického mladíka to nebol dokonalý víkend, na ktorý stále čaká. Prakticky už od začiatku Q3 sa nič nevyvíjalo podľa jeho predstáv. „Prvých pätnásť kôl bolo náročných. Bol som až príliš opatrný a nechcel som po sobote opäť havarovať. Pneumatiky na vode až príliš vychladli, čo ma stálo množstvo času. Ako však trať osychala, dostával som sa späť do rytmu,“ povedal Sargeant.
„V zákrute číslo osem som však trafil obrubník na vrchole zákruty a prišiel o hydrauliku aj posilňovač riadenia, čo ma poslalo von z trate. Keď som sa dostal na mokrú časť asfaltu, nemal som šancu sa z toho dostať. Nie som si istý, čo sa tam stalo. Musíme to preskúmať. Som však sklamaný za celý tím a za všetkých, ktorí vyvinuli úsilie, aby pripravili auto,“ dodal.
Na margo agresívneho obrubníka povedal: „Ak mám byť úprimný, používal som ho celý víkend. V tomto prípade som ho netrafil vôbec tvrdo. Určite som ho však používal. Zakaždým to však skončilo dobre, takže neviem, čo sa stalo.“