Na vývoj tohtoročného auta nám zostal rozpočet, znie z Aston Martinu
Utiekol Aston Martinu vlak v tohtoročnom boji v Pohári konštruktérov? Tento tím začal sezónu ako druhý najrýchlejší, ale aj keď má v súčasnosti až piaty najlepší monopost, najmä vďaka fantastickým výkonom Fernanda Alonsa si drží celkové tretie miesto pred Ferrari. Druhý Mercedes už podľa slov svojho šéfa Tota Wolffa „obracia plachty“ na rok 2024, ale v Aston Martine vraj mienia pokračovať v tohtoročnom vývoji.
Stajňa zo Silverstone má za sebou dosť zvláštny priebeh tohto ročníka. Na jeho začiatku sa zjavil ako najväčšia senzácia, ale v súčasnosti vládne nad výkonmi monopostu AMR23 sklamanie.
Na verejnosti sa vytrvalo špekuluje, čo mohlo zapríčiniť prepad Aston Martinu. Oficiálnym dôvodom je nefunkčný balík vylepšení privezený do Kanady, ktorý zviedol inžinierov na scestie, neoficiálne sa hovorí o zásahu FIA, ktorej sa údajne nepáčili príliš ohybné krídla monopostu, alebo o pneumatikách Pirelli.
Otázkou teraz je, či bude Aston Martin pokračovať vo vývoji alebo sa radšej sústredí na nový rok. Vieme, že nižšie umiestnenie v celkovom hodnotení znamená viac času a priestoru na vývoj vo veternom tuneli. Podľa zástupcov stajne však uvidíme novinky na zelenom monoposte aj v druhej polovici sezóny.
„Plánovali sme strmý vývoj v priebehu tejto sezóny a máme rozpočet na pokračovanie zlepšovania monopostu,“ povedal šéf pre výkonnosť Aston Martinu Tom McCullough. „Taký je náš cieľ, takže budeme robiť neustále pokroky až do konca sezóny, skrátka chceme auto vylepšiť čo najviac.“
„V určitom okamihu sa musíte plne sústrediť na rok 2024, ale v tejto fáze dokážeme pokračovať vo vývoji oboch monopostov súčasne. Okrem toho, niektoré zistenia môžete adaptovať pre oba projekty, takže na to budeme tlačiť až do konca,“ sľúbil McCullough.
Šéf stajne Mike Krack už medzitým sľúbil fanúšikom veľký balík vylepšení na prvé podujatie po letnej prestávke v holandskom Zandvoorte, od ktorého si v tíme očividne mnoho sľubujú. Aston Martin v ostatnom období tratil body v súboji s Ferrari o celkové tretie miesto, ale monopost AMR23 vraj ešte nepovedal posledné slovo.
„V Montreale sme nasadili veľký balík vylepšení. Auto tam bolo pomerne rýchle a bojovali sme o druhé miesto. Charakter tejto trate je však v porovnaní s ostatnými dosť unikátny,“ hovorí McCullough.
„Myslím si, že sa nám podarilo porozumieť, čo sme s autom urobili. V druhej polovici sezóny prídeme s vylepšeniami, ktoré majú napraviť niektoré naše slabšie miesta. Od Zandvoortu budeme postupne prinášať vylepšenia rovnakým tempom ako po celý rok,“ dodal.