Tím z Formuly E chcel zlanáriť Vettela, ten vábeniu odolal
Sebastian Vettel bol svojho času obrovským postrachom Formuly 1. V posledných rokoch to ale už nebolo to pravé orechové a Nemec sa radšej, akoby sa mal trápiť či potácať sa niekde v druhej polovici štartového poľa, rozhodol odísť s gráciou. O jeho služby však panuje aj naďalej veľký záujem – a to aj mimo prostredia F1. Najnovšie chcel štvornásobného šampióna zlanáriť tím z Formuly E, na ktorého ponuku napokon rodák z Heppenheimu neprikývol.
Vettela chcel angažovať tím ABT Cupra, ktorého šéf Thomas Biermaier začiatkom mesiaca utrúsil: „Možno sa pozrieme do Švajčiarska [kde Vettela v súčasnosti prebýva, pozn. red.]. Žije tam pretekár, ktorý je oddaný životnému prostrediu a ktorý toho robí pre udržateľnosť naozaj veľa.“
Akonáhle prevzali Biermaierove slová médiá, Vettelovi fanúšikovia sa začali radovať, no Nemec ich nadšenie rýchlo schladil. Takmer okamžite dal veci na pravú mieru a opäť raz zopakoval, že nad návratom k pretekaniu – v akejkoľvek forme – nateraz neuvažuje.
„Nerokujem o tom, že by som mohol jazdiť vo Formule E s ABT Cupra alebo iným tímom,“ uviedol 36-ročný expretekár podľa španielskej verzie Motorsport.com. „Slová boli vložené do mojich úst. Rád by som objasnil, že momentálne nad návratom do motoršportu neuvažujem.“
Spojenie Vettela a Formuly E by sa vzhľadom na jeho ekologický aktivizmus mohlo zdať logické. Biermaier preto veril, že sa mu niekdajšieho jazdca Red Bullu či Ferrari podarí do súťaže prilákať. Nestalo sa.
„Snažil som sa presvedčiť Sebastiana, aby prišiel do Formuly E,“ priznal Biermaier. „Dostali sa však ku mne informácie, že je zaneprázdnený, domnievam sa, že sa pripravuje na niečo, čomu sa bude venovať v budúcnosti.“
„Je veľmi oddaný udržateľnosti a mnohým hodnotám, ktoré zdieľame. Neboli sme v správnom čase na správnom mieste,“ dodal netušiac, že Vettel vo svojej podstate veľkým fanúšikom Formuly E ani nie je.
„Nerozumiem podstate Formuly E,“ povedal pred rokom. „Technológia batérií, ktorá sa [tu] vyvíja, nemá nič spoločné s technológiou, ktorú by mohlo používať bežné auto. Taktiež nie je dobré pre životné prostredie, ak sa batérie nenabíjajú obnoviteľnou energiou, ale fosílnymi palivami,“ doplnil pretekár, ktorý sa na najvyšší stupienok vo Formule 1 postavil až 53 krát.