Maximálka Mercedesu? Podľa Shovlina 360,8km/h


Tradičný debriefing Mercedesu po Veľkej cene Talianska priniesol opäť hromadu zaujímavostí. Témy boli rôzne, od prehrievania, cez chybu tímu počas uzávierky boxovej uličky až po problémy s predbiehaním.
Veľká cena Talianska bola prvým podujatím, na ktorom FIA zakázala používanie tzv. kvalifikačných režimov motora. Keď sa Valtteri Bottas na štarte prepadol o niekoľko pozícii, nedokázal sa v priebehu celých pretekov prebojovať späť do čela. Malo to čo do činenia so zákazom „párty-módov“ či úrovňou prítlaku?
„Pred pretekmi prišlo nariadenie, podľa ktorého musíme v kvalifikácii i pretekoch používať rovnaký motorový mód. To nám našu úlohu skomplikovalo,“ povedal riaditeľ traťových operácií Mercedesu Andrew Shovlin. „Piloti normálne používajú ‚overtake button‘ a tiež energiu z batérie. Okrem toho bol predstih zapaľovania na našich motoroch nastavený rovnako, ako v kvalifikácii, takže generovaný výkon bol o čosi vyšší.“
„Nedalo sa s tým nič urobiť. No to je len jeden z faktorov, zároveň nie príliš signifikantný. Pokiaľ ide o úroveň prítlaku, tak zadné krídlo normálne nastavujeme podľa toho, či chceme čo najvyššiu maximálku na rovinke alebo chceme dobrú rýchlosť v zákrutách.“
„Naše zadné krídlo pracovalo v Monze efektívne a negenerovalo veľký odpor. Prirodzene, ak otvoríte DRS, tak sa váš odpor ešte zníži. Na tejto trati vám to dodá tak desať až dvanásť kilometrov za hodinu navyše. Ak by ste však teoreticky odstránili zadné krídlo úplne, získali by ste len asi päť kilometrov k dobru,“ povedal Shovlin.
„V Monze teda zadné krídlo nepredstavuje ten najdôležitejší faktor, ktorým môžete zvýšiť maximálnu rýchlosť. Možno ste si všimli, že naše autá dosiahli veľmi vysoké maximálky. Obe boli úplne najrýchlejšie a dosiahli rýchlosť 360,8km/h. Dôvod, prečo Valtteriho a Lewisova maximálna rýchlosť bola úplne rovnaká, súvisí obmedzovačom. Ak by sme chceli zrýchliť, museli by sme zmeniť prevodový pomer na ôsmom prevodovom stupni.“
„Prevodový pomer však musí zostať na všetkých okruhoch rovnaký, ako v Monaku, tak na Monze. V skutočnosti nemôžeme urobiť oveľa viac, aby sme zvýšili maximálku z tejto hodnoty a tým uľahčiť predbiehanie,“ uzavrel Shovlin.
- Značky
- Mercedes