Arrabbiaty v Mugelle? Podľa Guttiéreza na plný plyn


S výnimkou hlavnej rovinky je Mugello technická trať zľava-doprava. Najvzrušujúcejším miestom, minimálne z pohľadu pilota, je celkom určite kombinácia zákrut osem a deväť, pomenované Arrabbiata 1 a Arrabbiatta 2.
Sú to v podstate pravouhlé zákruty, trochu podobné Copse na okruhu v Silverstone. Tam sa jazdí v kvalifikačnom režime s prázdnou nádržou na plný plyn, a podľa testovacieho a simulátorového jazdca Mercedesu, Estebana Gutiérreza, pôjdeme s Formulou 1 naplno i toskánske Arrabbiaty.
„Je to neuveriteľná trať,“ vyhlásil Mexičan vo videu, ktorým Mercedes predstavil okruh Mugello. „Väčšina zákrut sú vysokorýchlostné šikany. Niektoré sú rýchlejšie, iné pomalšie. Musíte trafiť ideálnu stopu i nájazd do zákruty, aby si auto dobre sadlo.“
„Arrabiatta 1 a Arrabiatta 2 sa v podstate idú úplne naplno. Viete si predstaviť, aké obrovské preťaženie autá vygenerujú v týchto zákrutách. Bude to neuveriteľné,“ hovorí Gutiérrez.
Tento okruh dôverne poznajú pretekári z rôznych sérii. Formula 1 sa tu však ešte nikdy nepredstavila. Počas svojej pretekárskej kariéry si tu zajazdil i terajší šéf Mercedesu Toto Wolff. Podľa neho je Mugello náročné i z pohľadu nastavenia. Treba nájsť vhodný kompromis medzi čo najvyšším prítlakom v rýchlej sekcii a rýchlosťou na dlhej rovinke.
„Ešte som nevidel, aké sú naše projekcie nastavenia a celkového prítlaku. Z čias keď som tam pretekal však viem, že tam máme veľmi, veľmi dlhú rovinku, ale tiež množstvo zákrut, kde potrebujete prítlak,“ vyhlásil Wolff. „Bude zaujímavé sledovať prejazd monopostov Formuly 1 skrz Arrabbiaty.“
- Značky
- Mercedes
- Toto Wolff