Program Audi vraj zaostáva o celé mesiace. Podľa šéfa Sauberu sú však na správnej ceste
V akej forme sa objaví Audi pri svojej premiére vo Formule 1 na začiatku sezóny 2026? Mediálne špekulácie neprorokujú nemeckému projektu hviezdny štart a podľa niektorých správ výrazne zaostáva napríklad za Red Bull Powertrains. Šéf Sauberu Alessandro Alunni Bravi však akékoľvek dohady odmieta a podľa jeho slov je projekt na „správnej ceste“.
Veľkú pochvalu si od „zasvätených“ vyslúžil Red Bull, ktorý napriek skeptickým hlasom vraj napreduje veľmi rýchlo. Podľa slov Helmuta Marka chce tím už v najbližších týždňoch začať s testovaním na dynamometri, pričom k nemu pripoja nielen kompletný spaľovací motor, ale aj MGU-K a batériu.
Na druhej strane, projekt Audi vraj prudko zaostáva. Samozrejme, všetko sú to „len“ mediálne špekulácie, ale takéto informácie asi len ťažko získate oficiálne. Bolo by naivné predpokladať, že sa Audi postaví a otvorene prezradí všetkým súperom, ako je na tom vývoj novej pohonnej jednotky pre Formulu 1.
„Šíria sa špekulácie, že program mešká niekoľko mesiacov. Audi v júni oznámilo, že otestovalo skúšobný jednovalcový motor a na začiatku roka 2024 bude pripravený kompletný motor na testovanie na dynamometri,“ píše magazín Autosport.
Aby toho nebolo málo, problémy má aj Sauber. Švajčiarsky tím dostal v tomto roku od nemeckej automobilky finančnú injekciu, aby dokázal naplniť rozpočtový strop, ale napriek tomu sa potáca na chvoste štartového poľa.
Výkonný riaditeľ Sauberu Alessandro Alunni Bravi dostal od magazínu Autosport otázku, ako prebieha príprava na definitívne spojenie s Audi. Podľa jeho slov ide všetko podľa plánu a nie je potrebné doň nijak zasahovať. „V prvom rade ma teší, že projekt Audi je trochu v tieni. My však takéto informácie nemáme.“
„Náš program je na správnej ceste. V nasledujúcich dvoch rokoch budeme tvrdo pracovať na rozvoji tímu. Vieme, že sme do určitej miery obmedzení finančnými pravidlami, ale spoločne s generálnym riaditeľom Andreasom Seidlom pracujeme na odstránení našich slabín a hľadáme najlepšie možnosti, ako zlepšiť naše zariadenia a priniesť do nášho tímu kvalitu. Pre nás a ani pre Audi sa nič nemení,“ povedal Alunni Bravi.
Pokračujú aj personálne zmeny. Audi najprv pomáhal s rozvojom projektu pre F1 Peter Bayer, ktorý sa už stal generálnym riaditeľom AlphaTauri. Automobilka tiež prepustila generálneho riaditeľa Markusa Duesmanna, ktorý bol veľkým zástancom vstupu Audi do F1. Seidl okrem toho priviedol svojho bývalého kolegu z McLarenu Jamesa Keya, aby sa od 1. septembra stal technickým riaditeľom Sauberu.
„Projekt Audi nie je o jednej osobe, ale o celej spoločnosti. Pracujeme spoločne ako tím a pripravujeme sa na rok 2026. Neznamená to, že je to ľahká výzva. Musíme zostať pokorní a pracovať čo najtvrdšie každý deň, pretože zvlášť pri vývoji pohonných jednotiek čelíme silným súperom,“ povedal Alunni Bravi.