logo F1online.sk

Krack: Maďarsko je pre nás návratom do reality

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková26. 7. 2023

Aston Martin po skvelom úvode sezóny očividne stráca dych. Výrazne sa to ukázalo aj naposledy na okruhu v Maďarsku, ktorý mal na základe papierových predpokladov tímu vyhovovať, no opak bol pravdou. Pozitívne je, že sa už vyrovnali s realitou a podľa šéfa stajne Mika Kracka plánujú tvrdo pracovať na zlepšení.

Po mnohých pódiových umiestneniach v rade prišlo vytriezvenie. Štafetu po Aston Martine prevzal McLaren, ktorý sa po veľkom balíku vylepšení už druhýkrát po sebe umiestnil v prvej trojke. Na druhej strane, Fernando Alonso a Lance Stroll sa v posledných pretekoch museli uspokojiť len s deviatym a desiatym miestom.

Samotný Krack krátko po skončení podujatia pripustil, že Aston Martin na konkurenciu stráca. „Samozrejme, v tejto fáze nemám k dispozícii úplnú analýzu, takže musím byť opatrný pri dávaní akýchkoľvek vyhlásení, ale je to celkom jednoduchý výpočet.“

„Toto je pre nás stretnutie s realitou. Urobili sme krok späť, musíme si to úprimne priznať. Strata vyše sedemdesiatich sekúnd na víťaza po 70 kolách je realita. Treba povedať, že sa nestali žiadne veľké incidenty, nebol potrebný safety car,“ povedal 51-ročný inžinier.

Krackovi slúži ku cti, že v tejto veci zaujal realistický postoj a nepoužíva žiadne výhovorky. Vníma to ako skúšku, či danú situáciu dokážu zvrátiť a o koľko. V súlade s tým nezopakoval ani Alonsove sťažnosti na nové pneumatiky, ktoré boli predstavené v Silverstone. Výkonnostný inžinier Aston Martinu Tom McCullough už potvrdil, že to neviedlo k žiadnym veľkým zmenám, pokiaľ ide o nastavenie vozidla.

Fanúšikovia však nemusia zúfať. Podľa španielskych médií totiž Aston Martin prinesie po letnej prestávke doposiaľ najväčší balík vylepšení. Týkať sa bude napríklad systému DRS či podlahy.

Šéf stajne neskrýva snahu dostať sa opäť na výslnie. „Musíme tvrdo pracovať na tom, aby sme tento rozdiel opäť zmenšili. Musíme našim jazdcom poskytnúť lepšie auto, pretože oni maximálne využili možnosti, ktoré mali v rukách. Vždy som hovoril, že treba počkať na niekoľko pretekov, overiť si rôzne charakteristiky trate. Teraz to máme za sebou a uvedomujeme si, že nie sme dostatočne rýchli.“

Súvisiace články