logo F1online.sk

Vasseur o úvodnom stinte: Nechceli sme, aby si jazdci každé dve kolá vymieňali pozície

Carlos Sainz, Ferrari zozadu
© Martin Trenkler
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková3. 7. 2023

Ferrari siahalo v Rakúsku na dvojité pódium, vďaka súhre nepriaznivých okolností sa však Carlos Sainz do prvej trojky napokon neprebojoval. Po pretekoch mal tak viac dôvodov na úsmev jeho tímový kolega Charles Leclerc, ktorý preťal cieľovú čiaru na druhom mieste. Šéfa stajne Frédérica Vasseura najviac potešilo, že Ferrari potvrdilo stúpajúcu formu a objektívne bolo po Red Bulle najrýchlejším tímom na trati.

Scuderia sa v dobrom svetle predstavila už na predchádzajúcom podujatí v Montreale, až v Spielbergu však zásluhou Leclerca zaznamenala najlepší výsledok v aktuálnej sezóne. O niečo menej spokojný bol po pretekoch Sainz, ktorý okrem iného doplatil na penalizáciu za porušenie traťových limitov.

Najviac otázok vyvolal najmä úvodný stint a rozhodnutie Ferrari neprehodiť pilotov. Španiel bol totiž očividne rýchlejší než Monačan, napriek tomu mu tím zakázal útočiť. Vasseur mal tak pred médiami čo vysvetľovať. „Na začiatku sme sa rozhodli, že v celkovom záujme tímu a oboch jazdcov je odpútať sa od pilotov na štvrtom a piatom mieste a neútočiť na seba. Keď ste vzadu, s DRS ste oveľa rýchlejší. Nechceli sme, aby si jazdci každé dve kolá vymieňali pozície a oni našu stratégiu do bodky splnili.“

Španielsky pretekár chcel získať aspoň tretie miesto, o ktoré bojoval ako lev. Napokon mu to nebolo nič platné a desať kôl pred koncom sa musel skloniť pred Sergiom Pérezom. Aby toho nebolo málo, po skončení podujatia dostal spomínanú desaťsekundovú penalizáciu a klesol zo štvrtej priečky na šiestu.

Šéf Ferrari nezabudol vyzdvihnúť Sainzov výkon a jeho hrdinskú obranu. „Carlos odviedol skvelú prácu. Pérez bol ale na novších pneumatikách rýchlejší, takže bolo veľmi ťažké udržať ho za sebou.“

Rýchlosť Ferrari naznačuje, že Taliani sú na dobrej ceste. Na Maxa Verstappena to však aj podľa Vasseura ešte ani zďaleka nestačí. „Samozrejme, vždy chcete viac. Očakávame, že počas nadchádzajúcich víkendov to bude lepšie, ale už piatková kvalifikácia dopadla veľmi dobre. Rovnako aj dnešné preteky. Po Montreale je to ďalšie potvrdenie, že ideme správnym smerom. Ak sa ale porovnáme s Maxom, stále máme čo dobiehať. Od začiatku sezóny sme sa však posunuli vpred. V porovnaní s prvými pretekmi, kde sme zaostávali o kolo, teraz zaostávame o približne dvadsať sekúnd, čo je pozitívne. Tlačíme na to.“

Francúzove slová potvrdzuje aj fakt, že súčasné vylepšenia (napríklad novú podlahu) mali pôvodne priniesť až do Budapešti. „Viem, že aj naši súperi budú napredovať vo vývoji a na nasledujúce podujatia prinesú nejaké novinky. My urobíme to isté. Do konca sezóny to bude ešte dlhý boj. Chcem spomenúť chlapcov v továrni, pretože sme na nich vyvíjali obrovský tlak. Pracovali celých 24 hodín denne, aby boli vylepšenia pripravené na tento víkend.“

„Posledné dvoje preteky boli dobré. Budúci týždeň nás ale čaká úplne iný okruh v Silverstone. Je to výzva, ktorej budeme radi čeliť,“ dodal 55-ročný inžinier.