logo F1online.sk

Za moju prácu by mi mali udeliť šľachtický titul, dušuje sa Lawrence Stroll

Lawrence Stroll
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 6. 2023

Tím Formuly 1 a automobilka Aston Martin prešli v posledných rokoch dlhú cestu. Kanadský miliardár Lawrence Stroll najprv zachránil tím Force India, potom skúpil značný podiel v tradičnej britskej automobilke Aston Martin. Tieto dve entity napokon spojil pod jednou hlavičkou a pretekársky tím sa po niekoľkých nevýrazných rokoch zaradil vo Formule 1 medzi špičku.

Najprv hračka pre syna miliardára, dnes úspešný projekt. Lawrence Stroll vždy myslí vo veľkom a keď v roku 2018 kupoval Force Indiu, málokto ho vnímal ako budúceho kandidáta na titul. Dnes však jeho Aston Martin poráža aj továrenský Mercedes, ktorý bol v čase predaja indickej stajne do jeho rúk takmer neporaziteľný.

Stroll sa nebál investovať. V Silverstone postavil úplne novú továreň, ku ktorej čoskoro pribudne aj veterný tunel, najal hromadu nových ľudí, prevzal moc nad automobilkou a snaží sa ju po rokoch strádania postaviť na nohy. V súčasnosti žne na trati prvé ovocie tvrdej práce a na tento svoj projekt je veľmi hrdý, čo ilustrujú aj jeho slová v rozhovore pre magazín AutoCar.

„Za moju prácu by mi mali udeliť šľachtický titul,“ prehlásil potenciálne „sir“ Lawrence Stroll. „Zachránil som tisíce pracovných miest a vybudoval som novú továreň pre tím Formuly 1, do ktorej sme vložili stovky miliónov. Pohľad na všetky tie investície je ohromujúci.“

Podľa magazínu AutoCar získal Aston Martin v posledných rokoch investície v hodnote 1,5 miliardy libier. Čínsky automobilový gigant Geely, ktorý vlastní Volvo, nedávno zvýšil svoj podiel, čím automobilka získala ďalšie dôležité zdroje. Aston Martin je v súčasnosti v kurze a vďačí za to aj kanadskému miliardárovi.

„Ukazuje to obrovskú dôveryhodnosť spoločnosti. Nikto nevloží svoje peniaze do podniku, v ktorého budúcnosť neverí,“ hovorí Stroll.

„V súčasnosti je naším najlacnejším vozidlom Vantage. Povedal som však, že s novou generáciou automobilov pôjdu ceny vyššie. Podľa mňa by cenovka na akomkoľvek Aston Martine mala začínať minimálne dvojkou – teda 200-tisíc dolárov.“

„Keď som sa stal predsedom predstavenstva, stanovil som na fiškálne obdobie 2024 a 2025 cieľ predať deväť až desaťtisíc automobilov ročne a tržby na dve miliardy dolárov ročne. Teraz sme na najlepšej ceste to dosiahnuť, v skutočnosti sme výrazne prekonali mnou stanovené prognózy, ktoré som chcel naplniť pred tromi rokmi. Pre Aston Martin nie je žiadna latka privysoká,“ dodal s hrdosťou Stroll.

Súvisiace články