logo F1online.sk

Alpine nasadil Gaslymu už štvrtý motor, ale do konca sezóny to chce zvládnuť bez trestu

Pierre Gasly
© XPB Images/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 6. 2023

Nebyť nečakanej a pomerne agresívnej zmeny pravidiel, keď si tímy len tak ledabolo odsúhlasili zvýšenie počtu komponentov pohonnej jednotky na jednu sezónu, utŕžil by Pierre Gasly v Kanade prvý trest. V tíme však nepanikária a dušujú sa, že do konca sezóny to zvládnu bez penalizácie.

Súčasné trendy vo Formule 1 udáva udržateľnosť a ekológia. Tímy si napriek tomu s požehnaním šéfov športu potmehúdsky odsúhlasili zvýšenie maximálneho počtu komponentov pohonnej jednotky na jednu sezónu. Bola to nenápadná a tichá zmena, v ktorej sa radšej nikto príliš nevŕtal – a už vôbec do toho neťahal ekológiu –, takže by sa dalo očakávať, že tímy by mali relatívne bez problémov zvládnuť celú sezónu bez penalizácií.

Trestov za výmenu komponentov pohonnej jednotky sme vlani videli neúrekom. So zlepšenou spoľahlivosťou a zvýšeným počtom povolených komponentov sme očakávali rok (takmer) bez trestov. V Alpine však opäť potvrdili, že výdrž motorov Renault je stále pochybná.

Pierre Gasly nasadil v sobotu počas VC Kanady už štvrtý – a teda posledný – spaľovací motor. Štyri motory za osem pretekov je veľmi vysoké číslo, ale v tíme sú vraj presvedčení, že zvyšok sezóny zvládnu bez trestu.

„Bolo mi povedané, že žiadny ďalší motor už nenasadíme,“ odkázal športový riaditeľ tímu Alan Permane. „Viem, že je to skoro, ale je to tak.“

„Pierre má dosť funkčných motorov, aby to zvládol do konca sezóny. Pohonné jednotky a pokles ich výkonu so stúpajúcimi kilometrami sledujú oveľa múdrejší ľudia ako ja. Momentálne máme v pláne absolvovať zvyšok roka bez trestu,“ dodal Permane.

Nedá sa pritom povedať, že by mal monopost A523 nejaké veľké problémy so spoľahlivosťou. Pre technický problém odstúpil v tejto sezóne iba Esteban Ocon v Bahrajne. Gaslyho monopost však zhorel „na uhlík“ počas tréningu v Baku. Pierre mal problém aj v prvom kanadskom tréningu, ktorý sa napokon ani neodjazdil.

„Mali sme nejaké problémy so spoľahlivosťou, ale nie je tu jediná vec, ktorá v nás vyvoláva paniku. Objavili sa síce nejaké muchy, ale som si istý, že ich vyriešime,“ povedal Permane.

„Problém s Pierrovým volantom v Kanade bol celkom šialený. Rozprával som sa s chlapcami od elektroniky a nezlyhala žiadna naša súčiastka. Kúpili sme si ju od tretej strany a myslím si, že úplne rovnakú používajú všetky tímy v padoku. Jej dizajn sa od roku 2008 nezmenil a je absolútne nezničiteľná, ale beztak nás zradila.“

„Zlyhalo napájanie a prišli sme o spojku. Preto ste počuli Pierra hovoriť, že podľa neho je to hnací hriadeľ,“ dodal Permane.