logo F1online.skF1online.sk

Alonsovi nezlyhávali brzdy. V nedeľu spomaľoval pre problém, ktorý ani neexistoval

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala20. 6. 2023

Viac než polovicu nedeľných pretekov sa Fernando Alonso musel držať na uzde. Tím mu už po 25 kolách prikázal, aby na koncoch roviniek uberal plyn. Nakoniec sa ukázalo, že celkom zbytočne. Monopost Aston Martinu nemal problém s brzdami a v konečnom dôsledku ani s ničím iným.

Na boxovom múriku si však v tej chvíli neboli ničím istí. Aby sa vyhli penalizácii za podobný prehrešok, ktorý stál Sebastiana Vettela v Maďarsku 2021 pódium, Fernandovi Alonsovi kázali spomaliť.

“Naše dáta nám tvrdili, že možno máme problém s palivovým systémom,” prezradil Mike Krack. “Ale neboli sme si istí. Ako preventívne opatrenie sme si teda povedali, že najlepšie bude šetriť palivo a na konci roviniek uberať plyn.”

“Mysleli sme si, že máme problém, ktorý sme nakoniec ani nemali,” pokračoval šéf Aston Martinu, ktorého však táto chyba rozhodne nebude mrzieť. Fernando Alonso aj tak získal druhú priečku, navyše sa nemusel báť diskvalifikácie. Tá by nevyhnutne nasledovala, ak by palivový systém predsa len vykazoval chybné údaje a na konci pretekov by sa v nádrži nenašiel požadovaný liter paliva. V horšom prípade by sa konca pretekov ani nedožil.

Aston Martin tak nešiel naplno a Alonso sa nedočkal vytúženého súboja s Maxom Verstappenom. A možno by na Red Bull nestačil ani s monopostom v stopercentnom stave. “Koľko času nás to stálo? Ťažko povedať. Možno jednu alebo dve desatinky,” odhadoval Krack. “Bola to vec prevencie. Môžete si totiž vybrať medzi tým, že nedôjdete do cieľa, alebo doň dôjdete s trochou paliva nazvyš. My sme chceli mať istotu.”

“A neviem, ako na to Max tlačil. Myslím si, že sme mu boli bližšie než predtým. Na druhej strane, keby sme zatlačili, možno by aj on viac zabral. Je to veľmi hypotetické. S čistým svedomím však môžeme poznamenať, že sme sa neprepadli poradím. Po Barcelone je to pre nás dosť dôležité,” poznamenal niekdajší pretekový inžinier Felipeho Massu.

Tak a záhada Alonsovho problému je rozriešená. Počas pretekov bola totiž zahalená hmlou. Niektorí odhadovali, že Alonsovi chýba palivo, v Mercedese sa zas domnievali, že Španiel má problémy s brzdami. Ani samotný tím nechcel svojho jazdca informovať o tom, prečo by mal vlastne uberať plyn.

“Myslím, že Lewisovi povedali, že má problémy s brzdami. My sme sa na seba pozreli a povedali sme si: Hej, oni možno vedia o našom aute viac než my! Asi by sme sa s nimi mali ísť poradiť!” rozosmial sa Krack. “Ale nie, nemali sme takýto problém.”

Súvisiace články

Diskusia