logo F1online.skF1online.sk

Alonso nemal také šťastie ako Hülkenberg: Pár sekúnd a som v prvom rade (aktualizované)

Fernando Alonso
© Twitter/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 6. 2023

Urobí tento muž niekedy chybu? Konzistencia Fernanda Alonsa v priebehu tejto sezóny je ohromujúca. Španielsky matador ešte nezaváhal a platí to aj po mimoriadne náročnej kvalifikácii v Kanade. Pilot Aston Martinu obsadil veľmi kvalitné tretie miesto, ale ako sám hovorí, stačilo trošku šťastia a na štarte nedeľných pretekov by stál po boku Maxa Verstappena.

Na Red Bull by to pravdepodobne nestačilo, čo Alonso sám priznáva, ale jeho posledný pokus – nakoniec nedokončený – v Q3 vyzeral veľmi zaujímavo. Fernando zajazdil najrýchlejší druhý sektor a keď riaditeľstvo pretekov po nehode Oscara Piastriho vyvesilo červené vlajky, nachádzal sa Alonso v poslednej zákrute. Od druhého miesta ho delilo doslova len pár metrov, ale aj taký je motoršport.

V kvalifikácii sa mu to nestalo prvýkrát, keď už v Q1 doplatil na červené vlajky pre neposlušnú Alfu Romeo Kuan-jü Čoua, ktorý však svoje auto nakoniec rozhýbal a vrátil sa do kvalifikácie.

„Mali sme dnes smolu s červenými vlajkami. Myslím si, že v Q1 mi chýbala možno sekunda na preťatie cieľovej čiary, ale práve v tom momente prerušili kvalifikáciu. V Q3 mi chýbali nejaké štyri sekundy, dostal by som sa na čiaru a zaistil si prvý rad,“ povedal po skončení kvalifikácie Alonso.

„Nechápte ma zle, tento výsledok berieme a som nesmierne šťastný, pretože takúto zložitú kvalifikáciu je extrémne náročné zrealizovať správne a musíte neustále komunikovať s tímom.“

„Niekedy v aute cítite určité veci, ale na boxovom múre majú odlišné myšlienky. Potrebujete si preto vzájomne vymieňať spätnú väzbu s inžinierom. Bol to náročný deň, ale v nedeľu máme skvelú šancu zapísať veľa bodov, takže som spokojný,“ dodal Alonso.

Ten sa v Kanade kvalifikoval vysoko aj vlani, keď po veľmi podobnom priebehu dostal svoj Alpine do prvého radu. Načasovanie bolo veľmi dôležité aj v tomto roku, aj keď jeho Aston Martin mal drobnú nevýhodu. Vlaňajší šampión Red Bull si totiž v Kanade zvolil poslednú garáž v boxovej uličke a keď chcete na začiatku niektorého kvalifikačného segmentu vyjsť na trať čo najskôr, posledné miesto v pitlane sa vám zíde.

„Zvlášť v tomto roku panovali premenlivé podmienky už viackrát a stáť prvý na konci boxovej uličky vám podľa mňa môže pomôcť. Tento víkend sme na nesprávnej strane pitlane, ale inokedy sme mali výhodu, že sme boli na konci,“ hovorí Alonso.

„Keď sa tak prudko menia podmienky, aj takéto detaily sa dokážu postarať o rozdiel. Myslím si však, že kľúčová je sebadôvera v aute a tej som mal dnes aj v tomto roku neúrekom,“ dodal Fernando.

Aktualizované 3:20: Po penalizácii pre Nica Hülkenberga za príliš rýchlu jazdu počas červenej fázy nakoniec Alonso odštartuje z druhého miesta.

Súvisiace články

Diskusia