Formula 1 si v posledných rokoch odvykla od plánovaných jazdeckých výmen uprostred sezóny. Väčšina zmien bola vynútená zraneniami či chorobami, ale táto posledná nesie jednoznačný rukopis Flavia Briatoreho. Ten po šiestich veľkých cenách urobil to, o čom sa špekuluje už od januára – vymenil Jacka Doohana za Franca Colapinta. Dnešná Formula 1 je veľmi zložitá a technická. Pilot […]

Piastri posiela Doohanovi slová podpory: Môže mať vztýčenú hlavu
Formula 1 si v posledných rokoch odvykla od plánovaných jazdeckých výmen uprostred sezóny. Väčšina zmien bola vynútená zraneniami či chorobami, ale táto posledná nesie jednoznačný rukopis Flavia Briatoreho. Ten po šiestich veľkých cenách urobil to, o čom sa špekuluje už od januára – vymenil Jacka Doohana za Franca Colapinta. Dnešná Formula 1 je veľmi zložitá a technická. Pilot […]

Vettel neodmieta možný návrat do Red Bullu v manažérskej úlohe
„Život ide neúprosne ďalej a myslím si, že aj Helmut si to veľmi dobre uvedomuje. Je tvrdý realista a všetko prehodnocuje veľmi hlboko a úprimne. Myslím si, že si uvedomí, keď príde jeho čas na odchod,“ hovorí štvornásobný majster sveta.
„Povedzme to tak, že Helmut je nenahraditeľný. Je to osobnosť a na tímovom úspechu sa podieľal veľkou mierou. Nech už sa nástupcom stane ktokoľvek, bolo by pekné, keby sa pokračovalo v jeho práci. Myslím si, že z vlastných skúseností veľmi dobre poznám jeho pozíciu. Aj keď musím úprimne povedať, že som Helmuta v posledných rokoch úzko nesprevádzal, myslím si však, že viem, čo robí,“ dodal Vettel.

Vettel neodmieta možný návrat do Red Bullu v manažérskej úlohe
„Život ide neúprosne ďalej a myslím si, že aj Helmut si to veľmi dobre uvedomuje. Je tvrdý realista a všetko prehodnocuje veľmi hlboko a úprimne. Myslím si, že si uvedomí, keď príde jeho čas na odchod,“ hovorí štvornásobný majster sveta.
„Povedzme to tak, že Helmut je nenahraditeľný. Je to osobnosť a na tímovom úspechu sa podieľal veľkou mierou. Nech už sa nástupcom stane ktokoľvek, bolo by pekné, keby sa pokračovalo v jeho práci. Myslím si, že z vlastných skúseností veľmi dobre poznám jeho pozíciu. Aj keď musím úprimne povedať, že som Helmuta v posledných rokoch úzko nesprevádzal, myslím si však, že viem, čo robí,“ dodal Vettel.

Mercedes chystá do Európy „viditeľnejšie“ vylepšenia
„Priniesli sme vylepšenia, ale neboli veľké alebo sexy. Prichádzali však v stabilnom prúde,“ povedal najvyššie postavený inžinier tímu na sociálnych sieťach stajne z Brackley. „Na nasledujúce veľké ceny privezieme nejaké ďalšie diely, ktoré budú viditeľnejšie pre vonkajší svet.“
„Máme za sebou štvrtinu sezóny. Tímom to letí ako voda. V skutočnosti je pomerne náročné pripraviť vylepšenia na monopost, keď preteky na seba nadväzujú takýmto raketovým tempom. Dúfajme, že v nasledujúcich dvoch alebo troch pretekoch tieto nové diely priklonia misky váh na našu stranu, keďže budeme pokračovať v snahe o kontrolu teplôt pneumatík počas pretekov, čo by nám tiež pomohlo.“

Mercedes chystá do Európy „viditeľnejšie“ vylepšenia
„Priniesli sme vylepšenia, ale neboli veľké alebo sexy. Prichádzali však v stabilnom prúde,“ povedal najvyššie postavený inžinier tímu na sociálnych sieťach stajne z Brackley. „Na nasledujúce veľké ceny privezieme nejaké ďalšie diely, ktoré budú viditeľnejšie pre vonkajší svet.“
„Máme za sebou štvrtinu sezóny. Tímom to letí ako voda. V skutočnosti je pomerne náročné pripraviť vylepšenia na monopost, keď preteky na seba nadväzujú takýmto raketovým tempom. Dúfajme, že v nasledujúcich dvoch alebo troch pretekoch tieto nové diely priklonia misky váh na našu stranu, keďže budeme pokračovať v snahe o kontrolu teplôt pneumatík počas pretekov, čo by nám tiež pomohlo.“

Len pár dní pred rezignáciou zatkli brata Olivera Oakesa
Bývalý šéf Alpinu a zakladateľ juniorského tímu Hitech čelí vážnym rodinným problémom. Denník The Telegraph informoval, že Oliverovho brata Williama zatkla britská polícia len niekoľko dní pred oficiálnou rezignáciou na post šéfa stajne z Enstone.
Podľa menovaného zdroja strávil William Oakes víkend vo väzbe po tom, čo ho zatkli neďaleko sídla tímu Hitech v britskom Silverstone. „31-ročný Williams Oakes z Rugby bol v piatok, 2. mája, obvinený z legalizácie príjmov z trestnej činnosti po tom, čo ho vo štvrtok, 1. mája, zadržali v Silverstone Park v Northamptonshire. Mal pri sebe veľkú hotovosť. V sobotu 3. mája sa dostavil pred Northamptonský súd a bol vzatý do väzby,“ povedal pre The Telegraph policajný hovorca.

Len pár dní pred rezignáciou zatkli brata Olivera Oakesa
Bývalý šéf Alpinu a zakladateľ juniorského tímu Hitech čelí vážnym rodinným problémom. Denník The Telegraph informoval, že Oliverovho brata Williama zatkla britská polícia len niekoľko dní pred oficiálnou rezignáciou na post šéfa stajne z Enstone.
Podľa menovaného zdroja strávil William Oakes víkend vo väzbe po tom, čo ho zatkli neďaleko sídla tímu Hitech v britskom Silverstone. „31-ročný Williams Oakes z Rugby bol v piatok, 2. mája, obvinený z legalizácie príjmov z trestnej činnosti po tom, čo ho vo štvrtok, 1. mája, zadržali v Silverstone Park v Northamptonshire. Mal pri sebe veľkú hotovosť. V sobotu 3. mája sa dostavil pred Northamptonský súd a bol vzatý do väzby,“ povedal pre The Telegraph policajný hovorca.

Sulajem by sa rád zbavil rozpočtového stropu, vraj v ňom nevidí zmysel
Mohamed bin Sulajem opäť šíri nepopulárne myšlienky. Zavedenie rozpočtového stropu sprevádzala veľká nedôvera a skepticizmus ohľadne jeho kontroly, ale napriek všetkému, aj napriek pretrvávajúcim pochybnostiam, sa táto zmena zaradila k tým priaznivo hodnoteným. Preto považujeme za veľmi odvážne, keď ju beztak veľmi nepopulárny prezident FIA Mohamed bin Sulajem označil za otravnú. Môžeme to považovať za súčasť rétoriky […]

Sulajem by sa rád zbavil rozpočtového stropu, vraj v ňom nevidí zmysel
Mohamed bin Sulajem opäť šíri nepopulárne myšlienky. Zavedenie rozpočtového stropu sprevádzala veľká nedôvera a skepticizmus ohľadne jeho kontroly, ale napriek všetkému, aj napriek pretrvávajúcim pochybnostiam, sa táto zmena zaradila k tým priaznivo hodnoteným. Preto považujeme za veľmi odvážne, keď ju beztak veľmi nepopulárny prezident FIA Mohamed bin Sulajem označil za otravnú. Môžeme to považovať za súčasť rétoriky […]

Doohan sa po Miami lúčil slovami: Teším sa do Imoly
„Je jasné, že v tom nebolo nič úmyselné,“ skonštatoval Doohan na margo Lawsona. „Bol vytlačený a možno mal na vonkajšej strane ďalšie auto. Musíme sa na to pozrieť, pretože to pre mňa neskončilo dobre a nemyslím si, že to pomohlo jeho pretekom. Musíme držať hlavy hore. Teraz sa teším do Imoly.“
Ako vieme, Jack tam dorazí už iba ako rezervný jazdec Alpinu a bude čakať na ďalší vývoj situácie. Franco Colapinto dostal od Flavia Briatoreho päť pretekov, takže Doohan živí teoretickú šancu na návrat a tým aj na zisk prvých bodov v kariére.

Doohan sa po Miami lúčil slovami: Teším sa do Imoly
„Je jasné, že v tom nebolo nič úmyselné,“ skonštatoval Doohan na margo Lawsona. „Bol vytlačený a možno mal na vonkajšej strane ďalšie auto. Musíme sa na to pozrieť, pretože to pre mňa neskončilo dobre a nemyslím si, že to pomohlo jeho pretekom. Musíme držať hlavy hore. Teraz sa teším do Imoly.“
Ako vieme, Jack tam dorazí už iba ako rezervný jazdec Alpinu a bude čakať na ďalší vývoj situácie. Franco Colapinto dostal od Flavia Briatoreho päť pretekov, takže Doohan živí teoretickú šancu na návrat a tým aj na zisk prvých bodov v kariére.

Oni to robili vlani. McLaren musí rátať s otázkami o jeho technike, hovorí Horner
“Vo Formule 1 sa vždy budú objavovať otázky. Oni vlani robili to isté v súvislosti s prednými závesmi na našom aute,” pripomenul kauzu s nastavovaním svetlej výšky Christian Horner. “Keď sa pohybujete na čele, nedá sa tomu vyhnúť, ako sme sa tomu nevyhli ani my v posledných rokoch. Vždy sa dostanete pod drobnohľad. Patrí to k Formule 1.”
Úlohou Medzinárodnej automobilovej federácie je dbať na dodržiavanie pravidiel, ale tímy nesmú a ani nebudú sedieť so založenými rukami. “V mnohých ohľadoch robia tímy väčšinu práce za FIA, pretože majú oveľa väčšie zdroje. Medzi jednotlivými súpermi bude vždy prebiehať nejaká konkurenčná analýza. Toto je súčasťou Formuly 1.”

Oni to robili vlani. McLaren musí rátať s otázkami o jeho technike, hovorí Horner
“Vo Formule 1 sa vždy budú objavovať otázky. Oni vlani robili to isté v súvislosti s prednými závesmi na našom aute,” pripomenul kauzu s nastavovaním svetlej výšky Christian Horner. “Keď sa pohybujete na čele, nedá sa tomu vyhnúť, ako sme sa tomu nevyhli ani my v posledných rokoch. Vždy sa dostanete pod drobnohľad. Patrí to k Formule 1.”
Úlohou Medzinárodnej automobilovej federácie je dbať na dodržiavanie pravidiel, ale tímy nesmú a ani nebudú sedieť so založenými rukami. “V mnohých ohľadoch robia tímy väčšinu práce za FIA, pretože majú oveľa väčšie zdroje. Medzi jednotlivými súpermi bude vždy prebiehať nejaká konkurenčná analýza. Toto je súčasťou Formuly 1.”

Udržateľné palivá budú drahšie, než sa čakalo
“S týmito udržateľnými palivami, ktoré sme zaviedli, sú spojené veľké náklady na vývoj. Možno by sme do budúcnosti mali vyčleniť istú časť rozpočtu na tento účel. Palivo bude potenciálne jedným z najväčších rozdielových prvkov a zdá sa, že výrobcovia palív sa v tom veľmi angažujú,” prezradil Horner.
Šéf Mercedesu Toto Wolff doplnil, prečo budú ekologické palivá také drahé. “Drahými ich robí to, že zelený musí byť celý dodávateľský reťazec aj všetka energia. Aby sme to dosiahli, potrebujeme ingrediencie istej špecifikácie, ktoré sú veľmi drahé.”

Udržateľné palivá budú drahšie, než sa čakalo
“S týmito udržateľnými palivami, ktoré sme zaviedli, sú spojené veľké náklady na vývoj. Možno by sme do budúcnosti mali vyčleniť istú časť rozpočtu na tento účel. Palivo bude potenciálne jedným z najväčších rozdielových prvkov a zdá sa, že výrobcovia palív sa v tom veľmi angažujú,” prezradil Horner.
Šéf Mercedesu Toto Wolff doplnil, prečo budú ekologické palivá také drahé. “Drahými ich robí to, že zelený musí byť celý dodávateľský reťazec aj všetka energia. Aby sme to dosiahli, potrebujeme ingrediencie istej špecifikácie, ktoré sú veľmi drahé.”

Marko sa už nebojí Verstappenovho odchodu: Okrem McLarenu sme jediní víťazi pretekov
Helmut Marko odmieta tvrdenia o “kríze”, ktoré sú vraj “prehnané”. “Nesmieme zabudnúť na to, že s výnimkou McLarenu sme jediným tímom, ktorý vyhral veľkú cenu. Navyše, naša forma sa v poslednej dobe trochu zlepšila. Nie sme však spokojní, naše ambície vyzerajú inak. My chceme vyhrávať preteky a tituly.”
A čo obavy z Verstappenovho odchodu? Marko pripustil, že to s nimi myslel vážne. “Je to pravda, ale tieto obavy sa už zmenšili. Max je lojálny a následne sa verejne zaviazal Red Bullu. To dokonale korešponduje s tým, čo na ňom teraz vidím. Je plne koncentrovaný na prácu, ktorá je pred nami. Preto si nemyslím, že by čo i len uvažoval o zmene, práve naopak. Som presvedčený, že Max bude pretekať za Red Bull v roku 2026.”

Marko sa už nebojí Verstappenovho odchodu: Okrem McLarenu sme jediní víťazi pretekov
Helmut Marko odmieta tvrdenia o “kríze”, ktoré sú vraj “prehnané”. “Nesmieme zabudnúť na to, že s výnimkou McLarenu sme jediným tímom, ktorý vyhral veľkú cenu. Navyše, naša forma sa v poslednej dobe trochu zlepšila. Nie sme však spokojní, naše ambície vyzerajú inak. My chceme vyhrávať preteky a tituly.”
A čo obavy z Verstappenovho odchodu? Marko pripustil, že to s nimi myslel vážne. “Je to pravda, ale tieto obavy sa už zmenšili. Max je lojálny a následne sa verejne zaviazal Red Bullu. To dokonale korešponduje s tým, čo na ňom teraz vidím. Je plne koncentrovaný na prácu, ktorá je pred nami. Preto si nemyslím, že by čo i len uvažoval o zmene, práve naopak. Som presvedčený, že Max bude pretekať za Red Bull v roku 2026.”

Briatore dáva veci na pravú mieru: Nemali sme nezhody ani rozdielne pohľady
Flavio Briatore rozfúkal tieto špekulácie v spoločnom vyhlásení s Oliverom Oakesom. “Počas posledných 24 hodín sa toho veľa povedalo, čo nesprávne spájalo Oliho rozhodnutie rezignovať s údajnými nezhodami alebo že sme mali rozdielne pohľady. Toto je totálna nepravda, ktorá by od pravdy ani nemohla byť ďalej.”
“Ja a Oli máme veľmi dobrý vzťah a dlhodobú ambíciu ťahať tento tím vpred. My rešpektujeme Oliho žiadosť o rezignáciu, a preto sme ju akceptovali. Dôvody nesúvisia s tímom, ale sú osobného charakteru,” upresňuje skúsený manažér.

Briatore dáva veci na pravú mieru: Nemali sme nezhody ani rozdielne pohľady
Flavio Briatore rozfúkal tieto špekulácie v spoločnom vyhlásení s Oliverom Oakesom. “Počas posledných 24 hodín sa toho veľa povedalo, čo nesprávne spájalo Oliho rozhodnutie rezignovať s údajnými nezhodami alebo že sme mali rozdielne pohľady. Toto je totálna nepravda, ktorá by od pravdy ani nemohla byť ďalej.”
“Ja a Oli máme veľmi dobrý vzťah a dlhodobú ambíciu ťahať tento tím vpred. My rešpektujeme Oliho žiadosť o rezignáciu, a preto sme ju akceptovali. Dôvody nesúvisia s tímom, ale sú osobného charakteru,” upresňuje skúsený manažér.
Program VC Emilia Romagna

Časť | Dátum | Čas | Vysiela |
---|---|---|---|
1. tréning | 16. 5. | 13:30 - 14:30 | ![]() |
2. tréning | 16. 5. | 17:00 - 18:00 | ![]() |
3. tréning | 17. 5. | 12:30 - 13:30 | ![]() |
Kvalifikácia | 17. 5. | 16:00 | ![]() |
Preteky | 18. 5. | 15:00 | ![]() |

K Norrisovi si ostatní môžu začať viac dovoľovať, varuje Ralf Schumacher
Norris prichádza o svoju schopnosť rýchlo si poradiť so súpermi, myslí si Ralf Schumacher. “Ja neviem, čo je s Norrisom. V motokárach aj v predchádzajúcich sériách bol vždy veľmi rozhodný, ale tak trochu o to prišiel.”
Nesmie dopustiť, aby to zašlo priďaleko a súperi si začali k nemu dovoľovať. “Navyše veľmi rýchlo si buduje reputáciu, že mu to tam ostatní môžu len tak strčiť. Medzitým Piastri dokonca Maxa Verstappena dokázal dotlačiť k menšej chybe a predbehol ho na vnútrajšku.”

K Norrisovi si ostatní môžu začať viac dovoľovať, varuje Ralf Schumacher
Norris prichádza o svoju schopnosť rýchlo si poradiť so súpermi, myslí si Ralf Schumacher. “Ja neviem, čo je s Norrisom. V motokárach aj v predchádzajúcich sériách bol vždy veľmi rozhodný, ale tak trochu o to prišiel.”
Nesmie dopustiť, aby to zašlo priďaleko a súperi si začali k nemu dovoľovať. “Navyše veľmi rýchlo si buduje reputáciu, že mu to tam ostatní môžu len tak strčiť. Medzitým Piastri dokonca Maxa Verstappena dokázal dotlačiť k menšej chybe a predbehol ho na vnútrajšku.”

Herbert stojí za Russellom: Najlepší piloti sú arogantní
Na to je však dôležité, aby mal guráž postaviť sa Maxovi Verstappenovi, na čo je Russell aspoň podľa Johnnyho Herberta stavaný. “Russell podáva potrebné výkony. Veľmi sa mi páči jeho správanie a sebavedomie. Ľuďom sa to javí ako arogancia, ale všetci najlepší piloti sú arogantní. Musíte mať v sebe prvok arogancie, ak chcete byť úspešní na trati.”
“My chceme vidieť súboj Russella zoči-voči s Maxom Verstappenom, pretože oni sa spolu starajú o vzrušujúce pretekanie. Na trati aj mimo nej mali svoje nezhody a toto bude pokračovať,” avizuje víťaz troch veľkých cien v F1.

Herbert stojí za Russellom: Najlepší piloti sú arogantní
Na to je však dôležité, aby mal guráž postaviť sa Maxovi Verstappenovi, na čo je Russell aspoň podľa Johnnyho Herberta stavaný. “Russell podáva potrebné výkony. Veľmi sa mi páči jeho správanie a sebavedomie. Ľuďom sa to javí ako arogancia, ale všetci najlepší piloti sú arogantní. Musíte mať v sebe prvok arogancie, ak chcete byť úspešní na trati.”
“My chceme vidieť súboj Russella zoči-voči s Maxom Verstappenom, pretože oni sa spolu starajú o vzrušujúce pretekanie. Na trati aj mimo nej mali svoje nezhody a toto bude pokračovať,” avizuje víťaz troch veľkých cien v F1.

Podľa Sainza nastal správny čas na kandidatúru. Konfliktu záujmov chce predísť
“Mám za sebou nejakú históriu a ľudia ma poznajú dostatočne dobre na to, aby vedeli, že toto nebude problém,” reaguje na potenciálny konflikt záujmov. “Samozrejme, že by som sa vzdal svojej pozície pri Carlosovi a v jeho kariére, ale toto nie je vôbec problém.”
“On už nie je dieťa. Vo Formule 1 je už desať rokov a obaja vieme, že ak by som do toho išiel, náš vzťah by sa zmenil. FIA je veľmi seriózny orgán. Nedôjde k žiadnemu konfliktu,” sľubuje rodák z Madridu.

Podľa Sainza nastal správny čas na kandidatúru. Konfliktu záujmov chce predísť
“Mám za sebou nejakú históriu a ľudia ma poznajú dostatočne dobre na to, aby vedeli, že toto nebude problém,” reaguje na potenciálny konflikt záujmov. “Samozrejme, že by som sa vzdal svojej pozície pri Carlosovi a v jeho kariére, ale toto nie je vôbec problém.”
“On už nie je dieťa. Vo Formule 1 je už desať rokov a obaja vieme, že ak by som do toho išiel, náš vzťah by sa zmenil. FIA je veľmi seriózny orgán. Nedôjde k žiadnemu konfliktu,” sľubuje rodák z Madridu.