Historické udalosti
8. októbraUtorokNarodili sa
Vyhrali
Vyhrali
Získal titul
Vítame vás v rubrike Pitstop!
Nestíhate registrovať všetky správy o F1? Táto rubrika bude ako stvorená pre fanúšikov, ktorí si nestíhajú prečítať každý článok, ale chcú zostať v obraze: Z každého pre vás v skratke vyberieme tie najzaujímavejšie vyjadrenia.
Ak vás článok zaujme, uložíte si ho otočením karty (potiahnutím prstom doľava). K uloženým článkom sa dostanete cez tlačidlo vpravo dole.
Každý deň tu nájdete aj prehľad historických udalostí, kvízové otázky, ankety či zaujímavosti, a časom toho bude ešte viac!
Ktorý tím je dnešnou reinkarnáciou stajne Minardi?
Sledujete popri Formule 1 aj juniorské šampionáty F2 a F3, prípadne F1 Akadémiu?
Vedeli ste, že...
Najviac jazdcov odstúpilo z veľkej ceny v Monaku v roku 1996? Šachovnicovú vlajku videli len traja jazdci.
Sainzovo víťazstvo v Singapure Leclerca zasiahlo, hovorí Jock Clear
Nesmierne skúsený anglický inžinier patrí k ľuďom, ktorí Leclerca veľmi dobre poznajú. Viackrát svojho zverenca vyzdvihoval ako budúceho majstra sveta a Charles neraz všetkým dokázal, že disponuje nesmiernou prirodzenou rýchlosťou. Ak však chcete dokráčať na samotný vrchol, tak potrebujete niečo navyše, najmä v deň, keď sa bojuje o 25 bodov.
„Keď sa pozriete na minuloročné preteky v Singapure, ten deň Charlesa zasiahol. Pred tým víkendom bol práve on favoritom na víťazstvo, na tej trati má obvykle veľkú sebadôveru a keď mu Carlos vyfúkol to víťazstvo, naozaj ho to bolelo,“ povedal bývalý pretekový inžinier Nica Rosberga či Jacqua Villeneuva.
Sainzovo víťazstvo v Singapure Leclerca zasiahlo, hovorí Jock Clear
Nesmierne skúsený anglický inžinier patrí k ľuďom, ktorí Leclerca veľmi dobre poznajú. Viackrát svojho zverenca vyzdvihoval ako budúceho majstra sveta a Charles neraz všetkým dokázal, že disponuje nesmiernou prirodzenou rýchlosťou. Ak však chcete dokráčať na samotný vrchol, tak potrebujete niečo navyše, najmä v deň, keď sa bojuje o 25 bodov.
„Keď sa pozriete na minuloročné preteky v Singapure, ten deň Charlesa zasiahol. Pred tým víkendom bol práve on favoritom na víťazstvo, na tej trati má obvykle veľkú sebadôveru a keď mu Carlos vyfúkol to víťazstvo, naozaj ho to bolelo,“ povedal bývalý pretekový inžinier Nica Rosberga či Jacqua Villeneuva.
Ak ma o to požiadajú, tak Landovi pomôžem, sľubuje Piastri
Austrálsky pretekár v Monze jasne ukázal, že sa nemieni voziť za svojím tímovým kolegom. McLaren musí byť opatrný, keďže je jasné, že Oscar urobí všetko, čo je v jeho silách, aby sa vyhol akémukoľvek preradeniu do roly tímovej dvojky. Aj keď pomoc Norrisovi v boji o titul sľubuje, medzi riadkami môžeme čítať, že nie je úplne bezvýhradná.
„Landovi pomôžem v záverečných veľkých cenách, ak ma o to požiadajú. Má realistickejšiu šancu na titul. Nedostal však bianko šek. Ak ho mám pustiť, musí to dávať zmysel aj pre mňa,“ povedal Piastri.
Ak ma o to požiadajú, tak Landovi pomôžem, sľubuje Piastri
Austrálsky pretekár v Monze jasne ukázal, že sa nemieni voziť za svojím tímovým kolegom. McLaren musí byť opatrný, keďže je jasné, že Oscar urobí všetko, čo je v jeho silách, aby sa vyhol akémukoľvek preradeniu do roly tímovej dvojky. Aj keď pomoc Norrisovi v boji o titul sľubuje, medzi riadkami môžeme čítať, že nie je úplne bezvýhradná.
„Landovi pomôžem v záverečných veľkých cenách, ak ma o to požiadajú. Má realistickejšiu šancu na titul. Nedostal však bianko šek. Ak ho mám pustiť, musí to dávať zmysel aj pre mňa,“ povedal Piastri.
Steiner opísal kľúčový rozdiel, prečo Haas dostal do F1 a Andretti nie
“Myslím, že tri alebo štyri strany sa zapojili do tendra a skutočne sa ma pýtali: Günther, ako celý ten proces vyzeral naposledy?” hovorí. “Teraz sa objavilo veľa problémov s tým, že FIA je na vašej strane, ale FOM nie. Ja som však s nimi pracoval spoločne. Získal som spoločný súhlas oboch strán.”
“Spravil by som to inak, pretože tímy nemajú žiaden hlas, takže je zbytočné zháňať podpisy tímov. Tím si môže podpísať, čo len chce, ale ak nemáte súhlas FOM, je to márne.”
Steiner opísal kľúčový rozdiel, prečo Haas dostal do F1 a Andretti nie
“Myslím, že tri alebo štyri strany sa zapojili do tendra a skutočne sa ma pýtali: Günther, ako celý ten proces vyzeral naposledy?” hovorí. “Teraz sa objavilo veľa problémov s tým, že FIA je na vašej strane, ale FOM nie. Ja som však s nimi pracoval spoločne. Získal som spoločný súhlas oboch strán.”
“Spravil by som to inak, pretože tímy nemajú žiaden hlas, takže je zbytočné zháňať podpisy tímov. Tím si môže podpísať, čo len chce, ale ak nemáte súhlas FOM, je to márne.”
Slabým článkom Red Bullu by mohol byť jeho technický riaditeľ, uvažuje Schumacher
Christian Horner zdôrazňuje, že v tíme to nie je o jednom človeku. Red Bull má vraj dostatočnú hĺbku “kádra” na to, aby Neweyho nahradil. Je však skutočne každý nahraditeľný? “Mám dojem, ktorý by mohol byť mylný, že Pierre Waché nie je dostatočne dobrý na túto úlohu.”
“Určite je to brilantný mysliteľ, ale chýba mu inštinkt, ktorý mal Newey, a síce schopnosť nájsť spoločnú reč medzi jazdcom a jeho monopostom,” uvažuje Schumacher. “Skutočne však dúfam, že Red Bull to dostane pod kontrolu.”
Slabým článkom Red Bullu by mohol byť jeho technický riaditeľ, uvažuje Schumacher
Christian Horner zdôrazňuje, že v tíme to nie je o jednom človeku. Red Bull má vraj dostatočnú hĺbku “kádra” na to, aby Neweyho nahradil. Je však skutočne každý nahraditeľný? “Mám dojem, ktorý by mohol byť mylný, že Pierre Waché nie je dostatočne dobrý na túto úlohu.”
“Určite je to brilantný mysliteľ, ale chýba mu inštinkt, ktorý mal Newey, a síce schopnosť nájsť spoločnú reč medzi jazdcom a jeho monopostom,” uvažuje Schumacher. “Skutočne však dúfam, že Red Bull to dostane pod kontrolu.”
Szafnauer potvrdil, že zamestnancov Force Indie vyplácal aj z vlastných peňazí
Pri 400 zamestnancoch to musela byť pomerne vysoká čiastka. “Nebolo to tak veľa,” opáčil najskôr, no na ďalšie naliehanie priznal, že rádovo šlo o “milióny”.
“Pár ľudí o tom vedelo. Finančné oddelenie to vedelo, potom [technický riaditeľ] Andy Green. Pár ľudí to vedelo, ale ja som to nikomu nehovoril.”
Prečo nie? “Nemal som pocit, že je to nutné. Jedna vec však podľa mňa nutná bola, a síce vyplatiť ľuďom peniaze načas,” uzavrel.
Szafnauer potvrdil, že zamestnancov Force Indie vyplácal aj z vlastných peňazí
Pri 400 zamestnancoch to musela byť pomerne vysoká čiastka. “Nebolo to tak veľa,” opáčil najskôr, no na ďalšie naliehanie priznal, že rádovo šlo o “milióny”.
“Pár ľudí o tom vedelo. Finančné oddelenie to vedelo, potom [technický riaditeľ] Andy Green. Pár ľudí to vedelo, ale ja som to nikomu nehovoril.”
Prečo nie? “Nemal som pocit, že je to nutné. Jedna vec však podľa mňa nutná bola, a síce vyplatiť ľuďom peniaze načas,” uzavrel.
Mercedes necíti pokušenie obetovať rok 2025, chce sa riadiť mottom Nikiho Laudu
“Toto je téma v každom roku, najmä, keď je pred vami taká veľká zmena pravidiel: Obetujete jeden rok v prospech toho druhého?” kladie si dôležitú otázku Wolff. “Ja by som si však chcel zapožičať motto Nikiho [Laudu], ktorý dostal otázku: Radšej by si vyhral túto sezónu alebo tú nasledujúcu? A on odpovedal, že obe.”
“Nikto nezačne v januári vypínať všetky stroje, ak nie je celkom stratený. Nemáme tým čo získať, pretože my nevidíme rozdiel medzi desiatymi a siedmymi miestami. My bojujeme o víťazstvá a pódiá a nemôžeme to odpísať,” vysvetľuje.
Mercedes necíti pokušenie obetovať rok 2025, chce sa riadiť mottom Nikiho Laudu
“Toto je téma v každom roku, najmä, keď je pred vami taká veľká zmena pravidiel: Obetujete jeden rok v prospech toho druhého?” kladie si dôležitú otázku Wolff. “Ja by som si však chcel zapožičať motto Nikiho [Laudu], ktorý dostal otázku: Radšej by si vyhral túto sezónu alebo tú nasledujúcu? A on odpovedal, že obe.”
“Nikto nezačne v januári vypínať všetky stroje, ak nie je celkom stratený. Nemáme tým čo získať, pretože my nevidíme rozdiel medzi desiatymi a siedmymi miestami. My bojujeme o víťazstvá a pódiá a nemôžeme to odpísať,” vysvetľuje.
Verstappen si myslí, že Red Bull má to najhoršie už za sebou
“Na začiatku som bol tiež prekvapený, ale ak sa pozriem, aké sme mali problémy, tak to plne chápem,” pustil sa do vysvetľovania. “V istom bode sme sa vybrali nesprávnym smerom. Ostatne tímy sa buď ešte do toho bodu nedostali, alebo auto vyvíjali trochu iným spôsobom. Ťažko sa to hodnotí.”
“Už vo veľmi skorej fáze som pocítil, že toto auto sa po stránke balansu výrazne líši od minuloročného,” prezradil Verstappen.
Verstappen si myslí, že Red Bull má to najhoršie už za sebou
“Na začiatku som bol tiež prekvapený, ale ak sa pozriem, aké sme mali problémy, tak to plne chápem,” pustil sa do vysvetľovania. “V istom bode sme sa vybrali nesprávnym smerom. Ostatne tímy sa buď ešte do toho bodu nedostali, alebo auto vyvíjali trochu iným spôsobom. Ťažko sa to hodnotí.”
“Už vo veľmi skorej fáze som pocítil, že toto auto sa po stránke balansu výrazne líši od minuloročného,” prezradil Verstappen.
Program VC USA
Časť | Dátum | Čas | Vysiela |
---|---|---|---|
1. tréning | 18. 10. | 19:30 - 20:30 | |
Šprint. kval. | 18. 10. | 23:30 | |
Šprint | 19. 10. | 20:00 | |
Kvalifikácia | 20. 10. | 00:00 | |
Preteky | 20. 10. | 21:00 |
Szafnauer o Strollovej prvej návšteve: Chlapík sedel na šamlíku s krídlom na odpadkovom koši
Vzhľadom na pracovné podmienky to bol hotový zázrak. “Lawrence sám povedal, že tomu nemohol uveriť: ‘Vošiel som na oddelenie elektroniky, kde na prednom krídle pracoval chlapík, zatiaľ čo sedel na šamlíku. Krídlo bolo položené na odpadkovom koši, aby ho mohol mať pri práci v správnej výške.'”
“On nemohol uveriť tomu, že dokážeme podávať výkony na takej úrovni, hoci pri práci si pod predné krídlo podkladáme odpadkový kôš. Nič lepšie sme však nemali,” skonštatoval rodák z rumunského Semlacu.
Szafnauer o Strollovej prvej návšteve: Chlapík sedel na šamlíku s krídlom na odpadkovom koši
Vzhľadom na pracovné podmienky to bol hotový zázrak. “Lawrence sám povedal, že tomu nemohol uveriť: ‘Vošiel som na oddelenie elektroniky, kde na prednom krídle pracoval chlapík, zatiaľ čo sedel na šamlíku. Krídlo bolo položené na odpadkovom koši, aby ho mohol mať pri práci v správnej výške.'”
“On nemohol uveriť tomu, že dokážeme podávať výkony na takej úrovni, hoci pri práci si pod predné krídlo podkladáme odpadkový kôš. Nič lepšie sme však nemali,” skonštatoval rodák z rumunského Semlacu.
Colapinto exceluje aj bez prípravy. Vowles: Na simulátore je rýchly ako Albon
“Zostal som trochu zaskočený z toho, aký bol okamžite rýchly,” priznáva James Vowles. “Tak som sa s ním o tom rozprával. Bol veľmi uvoľnený. Povedal, že možno sa to už nikdy nezopakuje, tak si tie chvíle vychutnával.”
Svoje kvality preukázal aj doma v továrni Williamsu. “Vo svete simulátorov je rovnako rýchly ako Alex. A toto je dobrý simulátor, takže na ňom si vieme porovnať, ako na tom sme.”
Colapinto exceluje aj bez prípravy. Vowles: Na simulátore je rýchly ako Albon
“Zostal som trochu zaskočený z toho, aký bol okamžite rýchly,” priznáva James Vowles. “Tak som sa s ním o tom rozprával. Bol veľmi uvoľnený. Povedal, že možno sa to už nikdy nezopakuje, tak si tie chvíle vychutnával.”
Svoje kvality preukázal aj doma v továrni Williamsu. “Vo svete simulátorov je rovnako rýchly ako Alex. A toto je dobrý simulátor, takže na ňom si vieme porovnať, ako na tom sme.”