O zlepšenie sa nepostarali nové bočnice, tvrdí Russell
Veľa kriku pre nič? Mesiace sme počúvali, že sa Mercedes zlepší len vtedy, keď upustí od konceptu bez bočníc. Nemecký tím tak učinil a zaznamenal progres. Podľa Georgea Russella však nie zásluhou nových bočníc, ale niečoho úplne iného. Čoho?
Dlho sa špekulovalo, či sa Mercedes vzdá bezbočnicového konceptu alebo nie. Tím z Brackley sa k tomuto kroku nakoniec odhodlal a takmer okamžite sa zlepšil. Podľa Georgea Russella sa však o tento úspech nezaslúžili nové bočnice, ale predovšetkým vylepšená podlaha.
Dvadsaťštyriročný Brit sa nazdáva, že karoséria sa v súčasnosti stará len o približne 40% aerodynamických schopností auta, zatiaľ čo podlaha o zvyšok.
„Nie sú to bočnice, ktoré sa starajú o rozdiel,“ vyslovil sa minuloročný víťaz VC Sao Paula. „Môže to byť jeden z faktorov, ale kúzlo nespočíva v bočniciach.“
„Zmeny v dizajne auta sme vykonali preto, aby sme vylúčili, že naše problémy spočívajú v bočniciach. Kúzlo spočíva pod autom, v podlahe. To isté platí pre každý jeden tím.“
Russell svoju domnienku demonštroval na príklade Red Bullu. Rakúsky celok by podľa 24-ročného pretekára dominoval aj bez bočníc, pričom by zo svojho náskoku veľa nestratil.
„Som si istý, že Red Bull by bol najrýchlejší aj v prípade, keď by jazdil bez bočníc,“ utrúsil.
Napriek tomu, že je Verstappen očividne aj naďalej ďaleko pred ostatnými, Russell si myslí, že Mercedes má na čom stavať.
„Je to trochu zložitejšie, ale napriek tomu sme naozaj spokojní s prácou, ktorú tím vykonal a tiež s tým, že sa nám potvrdilo, že ideme tým správnym smerom.“
„Určite som veril, že si [v Barcelone, pozn. red.] môžeme počínať lepšie. Pretekové tempo bolo počas tohto víkendu po vylepšeniach naozaj silné.“
„Bol som veľmi sklamaný z kvalifikačného výsledku, ale myslím si, že je to dôkaz toho, že si treba stále veriť. V nedeľu to bol nový deň a nová príležitosť.“
„Zaškrtli sme všetky políčka. Auto bolo rýchle, dobre sa nám predbiehalo – boli to naozaj príjemné preteky,“ uzavrel Russell.