logo F1online.sk

Urobili sme krok vpred, ale stále to nestačí, priznáva Vasseur

Frédéric Vasseur
© Martin Trenkler
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková5. 6. 2023

Ferrari v Barcelone opäť predviedlo biedny výkon. Carlos Sainz po výbornej kvalifikácii napokon v pretekoch na pódium nedosiahol a jeho tímový kolega Charles Leclerc dokonca nezaknihoval ani bod. Šéf Scuderie Frédéric Vasseur napriek tomu nezúfa, pretože vylepšenia, ktoré stajňa do Španielska priniesla, podľa neho fungujú. Zároveň uznáva, že v Maranelle ich ešte stále čaká veľa práce.

Ferrari síce prinieslo do Barcelony nový balík vylepšení, ale bola to znovu tá istá obohratá pesnička. Cez víkend sa na trati výrazne trápil Leclerc, ktorý dokonca v sobotu nepostúpil ani z Q1 a v pretekoch bol po výmene komponentov nútený štartovať z boxov. Cieľovú čiaru napokon preťal na jedenástom mieste.

Lepšie bol na tom Sainz, ktorý v sobotňajšej kvalifikácii obsadil druhú pozíciu. V nedeľu sa však domáci miláčik trápil s pneumatikami, pričom nestačil na oba Red Bully a ani na Mercedesy. V cieli si tak pripísal desať bodov za zisk piatej priečky.

Šéf Ferrari sa po skončení Veľkej ceny Španielska snažil na výkone svojho tímu hľadať pozitíva aj negatíva. „Dôležité je oddeliť to, čo sa podarilo, od toho, čo sa nepodarilo. Myslím si, že sme celkovo urobili krok vpred, hlavne ak porovnáme tento víkend s Miami. Je však jasné, že to stále nestačí. Skončili sme síce pred Aston Martinom, ale mali sme obrovskú výkonnostnú stratu na Mercedes v kvalifikácii aj v pretekoch.“

„Carlos zaznamenal svoju najlepšiu sobotu v doterajšom priebehu sezóny, keď sa kvalifikoval do prvého radu. Je zrejmé, že z hľadiska pretekového tempa sú na tom Red Bull a Mercedes lepšie než my. Evidentne máme rozkolísané výkony a stále pretrvávajú problémy s pneumatikami. Pozitívom je, že z hľadiska čistej výkonnosti a potenciálu auta to nie je zlé, pretože sa nám darí v kvalifikácii,“ povedal francúzsky inžinier.

A čo je podľa Vasseura najväčšia Achillova päta stajne z Maranella? „Problémom je nedostatočná konzistentnosť. Na tom istom aute sme nekonzistentní na rôznych zmesiach a niekedy aj v rámci tej istej zmesi. Pre Charlesa bol prvý stint na hardoch nočnou morou. Naopak, v poslednom stinte bol pri použití tej istej zmesi pneumatík s vyvážením auta spokojný. Carlos mal zase slušný prvý aj posledný stint, ale na stredne tvrdých pneumatikách stratil pätnásť sekúnd. Musíme to posúdiť, pred Kanadou sa na daný problém dôkladne zameriame.“

„Určite budeme pokračovať vo vývoji auta, momentálne v pretekoch stále hľadáme sekundy. Ak sa chceme posunúť vpred, musíme odomknúť potenciál monopostu. Je potrebné si z tohto všetkého vziať pozitíva aj negatíva. Vieme, čo robíme dobre a na čom musíme zapracovať,“ dodal šéf Ferrari.