logo F1online.sk

Ferrari sa pokúsilo zlanáriť Christiana Hornera, prezradil Helmut Marko

Christian Horner a Helmut Marko
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala5. 6. 2023

Red Bull musel siahnuť poriadne hlboko do svojich vreciek, aby si v tíme udržal Christiana Hornera, tvrdí Helmut Marko. O najdlhšie slúžiaceho šéfa tímu v padoku malo totiž záujem Ferrari.

Po inžinieroch červených býkov je momentálne veľký dopyt. V zákulisí dokonca prebieha aj veľká bitka, v ktorej majú figurovať Laurent Mekies a minimálne dvaja dôležití zamestnanci z Milton Keynes. Na rozuzlenie tejto zápletky stále čakáme, no podľa Helmuta Marka sa len nedávno podarilo ochrániť budúcnosť Red Bullu pri inom mene.

Jedným takým menom je Adrian Newey. Na geniálneho konštruktéra poľovalo aj Ferrari, no nikdy sa mu nepodarilo získať ho do svojich radov. Sám Newey priznal, že dostal niekoľko ponúk z Maranella a na jednu by pod jednou podmienkou pristal aj teraz: “Keby som bol o dvadsať rokov mladší…”

To však nie je tá bitka, ktorú Red Bull vyhral “nedávno”. V rozhovore pre švajčiarsky Blick už viac prezradil Helmut Marko, ktorý sa vrátil aj do hlbšej histórie. “Vtedajší šéf Ferrari Luca di Montezemolo už behal po padoku, oslavoval a chcel oznámiť spečatenie zmluvy. Ale v tú noc sa nám ešte podarilo zmeniť Neweyho názor!”

Rovnaká úloha čakala rodáka z Grazu aj vlani, keď Ferrari sondovalo po celom padoku a hľadalo človeka, ktorý by nahradil odchádzajúceho Mattiu Binotta. “Jednu celú noc mi trvalo, kým som Hornera presvedčil, aby zostal v Red Bulle. A stálo nás to niekoľko miliónov!”

Šéfa tímu sa Markovi podarilo presvedčiť, ale konkurencia bezostyšne naťahuje ruky aj za inými inžiniermi Red Bullu. Len pred pár dňami sme sa napríklad dozvedeli, že do McLarenu odchádza hlavný konštruktér Rob Marshall. Vo Wokingu začne pracovať od roku 2024 a podľa Blicku za trojnásobný plat!

“Rozpočtový strop nie je žiaden malý problém, najmä pri sumách, ktoré súperi ponúkajú,” uviedol pred pár dňami Helmut Marko. “Niekedy dostávajú ponuky na dvojnásobné mzdy v porovnaní s tým, čo spomínaným inžinierom momentálne platíme my. Avšak na tímovej úrovni nás zjednocuje vášeň. Samozrejme, pomáha nám aj fakt, že máme jazdca ako Max, pretože všetci chcú pokračovať vo víťaznom tíme.”

Predsa len sa však ukazuje, že nie úplne všetci.

Súvisiace články