logo F1online.sk

Red Bull je vo vlastnej lige, zvyšok poľa je veľmi vyrovnaný, znie po piatku z Ferrari

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 6. 2023

Ferrari neurobilo z nasadzovania noviniek takú „vedu“ ako Mercedes, ktorý nám o „vylepšeniach pripravovaných do Imoly“ hovoril týždne dopredu. Zmeny na červenom monoposte však môžeme považovať za nemenej významné a Scuderia ich nasadením v Španielsku trochu prekvapila. Samozrejme, podobne ako v prípade Mercedesu, si od týchto zmien nemôžeme sľubovať zázraky.

Vylepšenia mal v prvom voľnom tréningu na aute len Carlos Sainz, kým Charles Leclerc jazdil so starou špecifikáciou, aby mohli inžinieri oba balíky priamo porovnať. Z dosiahnutých časov je ťažké niečo čítať a bude múdrejšie počkať do soboty, v každom prípade sa objavilo niekoľko pozitívnych náznakov svedčiacich o zlepšenom pretekovom tempe Ferrari. Všimli si to viacerí analytici, vrátane tých z nemeckej televízie Sky.

„Máme na aute niekoľko nových dielov a toto je skvelá trať na ich otestovanie,“ povedal po skončení piatkového programu Charles Leclerc. „Pocit som mal dobrý, aj keď stále je pred nami ešte veľa práce pri optimalizácii nového balíka, ale pocit z auta bol celkom fajn.“

„Pôjdeme na to krok za krokom, budeme auto tlačiť stále viac a viac a vydáme sa na miesta, ktoré sme ešte nevyskúšali, pretože sme na to zatiaľ nemali dostatok času. Skrátka bežný proces pri nasadzovaní noviniek,“ dodal Charles.

Ten zostal pri predikovaní sobotného poradia veľmi opatrný. Pri pohľade na výsledky druhého tréningu je vidieť, že pole je nesmierne vyrovnané, aj keď to príliš neplatí pre vedúci Red Bull. Do boja však vstupuje aj tím Alpine, ktorý by mohol potrápiť aj Ferrari a Mercedes.

„Myslím si, že je to tesnejšie než kedykoľvek predtým. Okrem Red Bullu, ktorý zvlášť v pretekovom tempe jazdí vo vlastnej lige, to vyzerá vyrovnane. Kto zajazdí v kvalifikácii perfektné kolo, ten sa dostane dopredu,“ povedal Leclerc.

Jeho Ferrari nebolo v doterajšom priebehu sezóny slávne pre svoju hospodárnosť s pneumatikami, ale v nedeľných pretekoch bude práve tento aspekt kľúčový, hlavne so staronovým usporiadaním trate.

„Páči sa mi, že trať zmenili. Je to väčšia výzva než predtým. Posledná zákruta je veľmi rýchla, nejazdí sa tam úplne naplno, ale v kvalifikácii to bude veľmi blízko, čo by malo byť vzrušujúce. Manažment pneumatík však bude ešte dôležitejší než v minulosti, takže nás čakajú vzrušujúce preteky,“ povedal Leclerc.

Jeho tímový kolega Carlos Sainz jazdil podobné časy a obaja piloti Ferrari boli veľmi vyrovnaní, čo je pre tím určite dobrá správa. Domáceho miláčika budú hnať vpred aj zaplnené tribúny, takže balík vylepšení preňho prišiel v tú pravú chvíľu.

„Pocit bol skvelý a je skvelé vrátiť sa na trať, ktorá je podľa mňa teraz oveľa lepšia, vzrušujúcejšia, mentálne aj fyzicky náročnejšia a má charakter,“ povedal po piatku Carlos Sainz. „Užíval som si to. Otestovali sme nový balík, samozrejme, je ťažké ho porovnať, keďže len Charles si vyskúšal oba v jeden deň. Teraz potrebujeme auto ďalej dolaďovať.“

„Trať je teraz omnoho zábavnejšia a náročnejšia. Jazda nie je jednoduchá so všetkými rýchlymi zákrutami a poskakovaním. Auto je dosť náročné a nepredvídateľné, ale je to výzva a to chceme, len sa musíme uistiť, že ho pred sobotou a nedeľou zlepšíme a bude to ešte väčšia zábava.“

„Musíme sa sústrediť na pretekové tempo a zlepšovať ho, pretože práve v tejto oblasti sa trápime. Pole bolo v piatok veľmi vyrovnané, aj keď nepoznáme množstvo paliva a motorové režimy jednotlivých tímov, ale niekoľko áut zo stredu poľa sa doťahuje na top tímy a mieša poradím. Bude to výzva,“ dodal Sainz.

Súvisiace články