logo F1online.sk

Najbližší mesiac nasadí „výrazne odlišnú B-špecifikáciu“ aj McLaren

Lando Norris
© LAT Images/McLaren Media Centre
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 6. 2023

Na odhalenie nových monopostov sa obvykle tešíme na prelome januára a februára, ale rok 2023 je v mnohom špecifický. Jarná časť sezóny je obdobím veľkých zmien, keď zrejme všetky tímy akceptovali, že cesta Red Bullu je jediná správna. Po Mercedese a Ferrari sa chystá po väčších a na prvý pohľad vizuálnych zmenách siahnuť aj McLaren.

Britský tím v ére prísavného efektu dokonalo tápa. Fanúšikovia tejto tradičnej stajne s bolesťou v srdci spomínajú na predstavenie nového monopostu, pri ktorom jej boss Zak Brown okamžite krotil očakávania slovami, že toto nie je „to“ auto a pre meškajúci vývoj sa „skutočný“ McLaren objaví až v Baku.

Ani toto vylepšené auto však neposunulo hranice možného, takže inžinieri vo Wokingu musia pokračovať v tvrdej práci. Ešte pred letnou prestávkou chce McLaren, podľa slov svojho šéfa, nasadiť „tak trochu B-špecifikáciu“ monopostu.

„Potrebujeme zlepšiť konkurencieschopnosť auta. Máme hotový balík, nasadíme ho medzi Rakúskom a Britániou, ktorý by mal zlepšiť rýchlosť nášho monopostu,“ povedal Stella.

„Auto napreduje a rozvíjame koncept, ktorý považujeme za najlepší. Bude zároveň výrazne odlišné od nášho súčasného monopostu a položí základy pre budúcoročný vývoj. V druhej polovici sezóny by sme mali predstaviť ďalší veľký balík vylepšení,“ povedal Stella.

Vývojový plán jeho tímu je trochu odlišný v porovnaní s konkurenciou. Kým väčšina top tímov čakala na prvé veľké úpravy do Európy, McLaren sa musel poponáhľať. V Španielsku tak budú Lando Norris a Oscar Piastri jazdiť s rovnakým monopostom ako v Monaku, ale keď sa do Európy opäť vrátime – po Veľkej cene Kanady – bude mať tím k dispozícii vylepšený monopost.

„Môžete váš víkend perfektne zrealizovať, ale keď ste na trati, kde je ťažké predbiehať, potrebujete v konečnom dôsledku hlavne tempo,“ povedal Stella.

„Dúfajme, že Španielsko bude so svojimi vysokorýchlostnými zákrutami nášmu monopostu lepšie sedieť. Vieme, že potrebujeme zlepšiť aerodynamickú efektivitu, na čo si však budeme musieť počkať pár pretekov,“ dodal Stella.