logo F1online.sk

V roku 2021 to vyzerá len na tri dni zimných testov

Pirelli – ilustračné
© Pirelli Motorsport
Ladislav Király
Ladislav Király2. 9. 2020

V minulých rokoch sme boli zvyknutí na osem predsezónnych testovacích dní, v tomto roku ich bolo šesť a v budúcom budú len tri. Vzhľadom na to, že autá ostanú viac-menej zachované a budú už dostatočne otestované, ide o pomerne logický krok.

Podľa Auto Motor und Sportu sa dokonca hovorilo aj o úplnom zrušení predsezónnych testov, čo by stajniam pomohlo ušetriť, avšak tento plán neprešiel.

„Aktuálne je zo stola preč,“ konštatuje Tobias Grüner. „Napokon sa však dohodli na znížení ich objemu na polovicu. Namiesto dvoch testovacích týždňov s troma testovacími dňami sa tímy dohodli na jednom testovacom týždni s troma dňami.“

„Podľa informácií AMuS-u sa hlavne McLaren usiloval o to, aby zimné testy neboli celkom zrušené. Britská stajňa pred novou sezónou vymení motorového partnera, od Renaultu prejde k Mercedesu. Počas testov potrebuje preveriť, či integrácia motora a šasi funguje podľa plánu.“

Za absolvovanie aspoň obmedzeného počtu testov boli okrem toho aj tímy, ktoré angažovali nových pretekárov. Carlos Sainz si bude chcieť zvyknúť na Ferrari, Daniel Ricciardo na McLaren, Fernando Alonso sa vráti do Renaultu a podobne. Jazdy sa jednoducho zídu každému.

Do týchto chvíľ však nie je rozhodnuté o tom, ktorý okruh tímy privíta. Najskôr sa hovorilo o Barcelone, potom aj o Jereze, no aktuálne je na zozname už aj Bahrajn. Tam by to pre stajne síce bolo drahšie, avšak miestny promotér je vraj ochotný kompenzovať vzniknuté straty.

Jeden problém však v súvislosti s Bahrajnom predsa len ostane. Tímy to tam majú dosť ďaleko a zo dňa na deň na miesto nevedia dodať prípadné nové súčiastky.