logo F1online.sk

Russell nebol taký spokojný ako Hamilton, no aj on vidí pozitívne znamenia

George Russell
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala26. 5. 2023

Lewis Hamilton mal v piatok širší úsmev než obyčajne. Potešili ho vylepšenia na monoposte, ktoré vraj už v Monaku vylepšili jeho pocity z jazdy. Druhá strana garáže nebola až taká spokojná, no aj George Russell si všimol niekoľko dobrých náznakov.

Kým Hamilton v piatok získal tretie a šieste miesto, George Russell sa v uličkách Monte Carla skôr hľadal. V úvodnom tréningu skončil až pätnásty, aby si neskôr polepšil o tri priečky. Dvanáste miesto a strata 0,729 sekundy však nie je dôvodom na oslavu.

George Russell prezradil, že v piatok nedôveroval svojmu autu tak, ako by chcel. Preto spolu s inžiniermi spravili “veľa zmien v nastaveniach”. “Také isté veci by sme spravili aj pri predchádzajúcej verzii auta, takže nejde o nič špecifické, čo by súviselo s týmito vylepšeniami,” tvrdí pilot Mercedesu.

“V noci budeme pracovať a uvidíme, čo ešte vieme spraviť, ako z pneumatík vyžmýkať viac. Vieme, že naše auto má dobrú základnú rýchlosť. Vieme tiež, že naše auto sa v nedeľu prekonáva a v sobotu zas podlieza latku. Počas tohto víkendu sa to musíme pokúsiť obrátiť,” konštatuje britský jazdec.

Nie je však ľahké spraviť kvalifikačné delo z monopostu, ktorý sa pýši skôr svojou pretekovou rýchlosťou. “Nie je to vec, ktorú by ste vyriešili za chvíľu,” prikývol Russell. “Niekedy je to tak trochu v génoch monopostu, takže neočakávam, že by sme mali pred sebou ľahkú sobotu. Budeme však tvrdo pracovať a potom sa uvidí.”

Mercedes si do Monaka priviezol nové bočnice, novú podlahu, zadné krídlo i sadu kaskádových krídel na vnútornej strane zadných kolies. Tieto zmeny by mali mať vplyv na aerodynamiku monopostu, ktorá v Monte Carle nie je až taká dôležitá.

Nové predné zavesenie je však už iný prípad. Úchyt predného ramena je teraz vyššie, čo má zabrániť predkláňaniu monopostu pri brzdení. Tým sa zlepšia aerodynamické charakteristiky monopostu — svetlá výška bude stabilnejšia —, no otázny je vplyv takejto zmeny na mechanické vlastnosti auta, a teda najmä na jazdu v pomalých zákrutách, ktorých je v Monaku neúrekom.

Poznamenajme, že podobne riešené predné závesy so zdvihnutým horným ramenom má aj Red Bull a Aston Martin, no tieto dva tímy majú už veľmi dobre zmapované správanie svojho auta.

“Ako sme poznamenali aj vo štvrtok, Monako je veľmi špecifický okruh. Nie je to vhodné miesto na vyhodnocovanie vylepšení či zmien na monoposte,” hovorí George Russell. “Keď sme sem prichádzali, tak sme si to uvedomovali. Snažíme sa takmer si odmyslieť všetky vylepšenia, budeme sa nimi zaoberať až o týždeň. Teraz sa venujeme tomu, ako sa zlepšiť na tomto špecifickom okruhu.”

“Samozrejme, kvalifikácia je tu najdôležitejšou časťou víkendu, a počas kvalifikácie zvykneme mať problémy. Ak sa pozriete na trend z posledných osemnástich mesiacov, tak vždy sa nám lepšie darilo v nedeľu. Počas noci sa pokúsime niečo vymyslieť,” sľúbil 25-ročný Angličan, ktorý napokon prezradil, že niečo dobré si predsa len všimol. “Z tréningov si určite odnášame pár pozitívnych náznakov. Od prvého tréningu sme sa jasne zlepšili. Na takomto mieste to nebýva ľahké.”

Súvisiace články