logo F1online.sk

Na tomto okruhu sa toho nenaučíte mnoho, priznal Russell

Mercedes W14 s balíkom noviniek, bočnice, chladenie
© Mercedes W14 – bočnice (Martin Trenkler)
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 5. 2023

Zrušenie podujatia v Imole bol poriadny škrt cez rozpočet. Na tieto preteky mali vlastne všetky tímy naplánované vylepšenia, ale nakoniec museli ich nasadenie odložiť. Teda nie všetci. Mercedes ich vyskúša aj na veľmi nereprezentatívnom okruhu v Monaku, ale ako upozornil aj George Russell, všetky dáta z tohto víkendu budú musieť byť brané s rezervou.

Načo zbytočne riskovať zničenie cenných nových dielov, keď ich aj tak nemôžete vyskúšať? Hodnota dát pozbieraných v Monaku je prakticky nulová, keď na tomto okruhu záleží takmer výhradne na mechanickom prítlaku, nie na aerodynamike.

Mercedes však nemá čo stratiť a kým ostatní odkladajú nasadenie vylepšení do Barcelony, stajňa z Brackley pokračuje v pláne. Aj keď to so sebou prináša určité riziká, v Mercedese nechcú čakať.

„Samozrejme, sme si vedomí, že toto je veľmi špecifický okruh a nebudeme sa snažiť z výkonnosti vylepšení tento víkend vyčítať niečo zásadné,“ povedal médiám v Monaku pilot tímu George Russell.

„V kalendári nájdete takéto výnimky, keď na tratiach ako Monako niektorý tím prekoná očakávania alebo ich naopak nenaplní. Určite sme však naše auto nenavrhli tak, aby dokázalo zo seba vydať to najlepšie práve v Monaku.“

„Nemyslím si, že sa na súťažnom víkende ako je tento naučíte veľa,“ povedal Russell.

A práve preto bude musieť Mercedes pristúpiť k dátam aj výsledkom z tohto víkendu s poriadnou rezervou. „Čokoľvek si z tohto víkendu odnesieme, zoberieme s určitou rezervou a do Barcelony sa vyberieme s čistým papierom.“

„Monako je veľmi náročné, myslím si, že s týmito novými autami sa tu vlani každý trápil. V porovnaní so starou generáciou monopostov s 13-palcovými pneumatikami je jazda veľmi náročná. Nebudeme však na nových dieloch iba sedieť a nevyužívať ich. Možno je to odvážne, ale to s týmto balíkom v Monaku platí vždy,“ dodal George.