Aston Martin finalizuje sťahovanie do novej továrne: Bude to veľký rozdiel
Deň „D“ a hodina „H“ sa blížia. Sťahovanie Aston Martinu do novej továrne v Silverstone bude čoskoro skutočnosťou a za tou starou sa definitívne zavrie brána. Projekt za stovky miliónov libier je takmer hotový a v najbližších týždňoch zasadnú do nových kancelárií a za nové pracovné stoly všetci zamestnanci stajne. Jej šéf pre výkonnosť, Tom McCullough, si od nej sľubuje naozaj veľa.
Azda najväčším prínosom bude podľa jeho slov spojenie všetkých ľudí pod jednou strechou. V súčasnosti sú totiž roztrúsení vo viacerých budovách a kójach, ale po presťahovaní budú jednotlivé oddelenia zdieľať chodby a oddychové zóny.
„Je to naozaj vzrušujúce,“ povedal McCullough, ktorého cituje Motorsport.com. „Práve sme v konečnej fáze prideľovania pracovných stolov. Veľmi sa na to tešíme, pretože momentálne sme všetci trochu roztrúsení v oddelených kójach a búdkach. Všetci ľudia z technického oddelenia nesedia vedľa seba.“
„Je to fantastická budova. Keď sa tam prechádzate, skrátka sa musíte usmievať,“ dodal McCullough.
Dôvodov na radosť má hneď niekoľko. Zamestnancom sa nielen zlepší pracovné prostredie a zjednoduší sa logistika, ale špičkové zariadenia sú dôležité aj pri honbe za Red Bullom, ktorý podobné problémy nemusí riešiť. Nová továreň tak so sebou podľa zástupcov stajne nevyhnutne prinesie aj výkonnosť na trati.
„Prinesie to so sebou väčší rozdiel, než si ľudia vôbec uvedomujú,“ povedal McCullough. „Je to skrátka o komunikácii. Narazíte na ľudí pri rovnakých kávovaroch, toaletách, potľapkáte sa so svojimi najbližšími kolegami.“
„V súčasnosti pracujeme v rozdielnych budovách, dokonca na rôznych miestach, takže to bude naozaj dobré,“ dodal McCullough.
Aston Martin okrem toho buduje aj nový veterný tunel, ktorý skutočne prinesie rozdiel vo výkonnosti na trati. Stajňa v súčasnosti využíva zariadenia Mercedesu, ale v roku 2025 by sa mal jej vývoj presťahovať do tunela vybudovaného priamo v Silverstone.
„Keď narazíte na problém alebo sa niečo naučíte, môžete prácu zastaviť, vrátiť sa, vyrobiť nové diely, zamyslieť sa a potom sa vrátiť. Dáva vám to dodatočnú flexibilitu. Môžete skutočne pracovať a fungovať sedem dní v týždni.“
„V súčasnosti je náš čas vo veternom tuneli limitovaný, takže musíte pracovať veľmi usilovne a nemôžete príliš reagovať,“ dodal.