Nikto nemá také vybavenie ako my. Nezastavím sa, kým nezískame titul, zastrája sa Stroll


Nasledujúca zima bude pre budúcnosť Aston Martinu rozhodujúca. Na predsezónnych testoch sa dočkáme prvých náznakov toho, či obrovské ambície Lawrenca Strolla majú reálny základ a či ich v dohľadnej dobe môže naplniť. Kanadský miliardár však avizuje, že ho nič nezlomí a svoj tím bude neúnavne ťahať vpred, až kým nebude mať vo vitríne majstrovskú trofej.
Aston Martin má pred sezónou 2026 dobré karty. V Silverstone vybudoval novú továreň so špičkovým veterným tunelom, angažoval inžinierskeho génia Adriana Neweyho, ku ktorému pribudlo niekoľko ďalších zvučných mien, dohodol sa na spolupráci s Hondou aj dodávateľom palív Aramco. Od čias Force Indie sa stajňa zmenila na nepoznanie.
“Keď som pred šiestimi rokmi prevzal tento tím, povedal som, že nás čaká desaťročná cesta k víťazstvu v šampionáte F1,” uviedol Lawrence Stroll pre oficiálny web stajne. Kanadský miliardár si je istý tým, že namiešal víťazný koktejl. “Žiadny iný tím vo Formule 1 nemá takú továreň. Nikto nemá taký veterný tunel, nikto nemá ani taký jazdecký simulátor.”
“V celej továrni cítiť víťazstvo a výkon. Ľudia sa snažia nájsť aj poslednú desatinu a stotinu sekundy. My sme tu, aby sme vyhrávali a úspech sa tu meria vaším výkonom. Naším konečným cieľom je stať sa majstrami sveta. Teraz potrebujeme tomu dopriať nejaký čas, aby sa všetci zosúladili a pracovali na vzrušujúcich nových pravidlách,” pokračoval kanadský miliardár.
Lance Stroll môže na prvý pohľad pôsobiť, že ho kráľovná motoršportu až tak nezaujíma, no zamestnanci továrne v Silverstone by rozhodne nepovedali to isté o jeho otcovi. Lawrence Stroll totiž vníma víťazstvo vo Formule 1 ako svoje víťazstvo a prehru ako svoju prehru.
“Ja som vytrvalý. Nevzdávam sa, kým misia nie je splnená. V tomto prípade je misiou stať sa majstrami sveta,” odkazuje Lawrence Stroll. “V každom svojom biznise som bol úspešný. Teraz mám však v sebe najväčšie nadšenie a zápal, čo ma ženie vpred, viac ma to nadchýna aj frustruje. Sklamanie bolí viac a v tomto biznise zažijete veľa sklamania. Kým sa dostanete na vrchol, musíte ustáť aj množstvo pádov.”
Z pohľadu Fernanda Alonsa by bolo najlepšie, keby ten vrchol prišiel čím skôr. Na zisk 33. kariérneho víťazstva či tretieho majstrovského titulu už nemá veľa času, no vo Formule 1 je veľmi dôležitá práve trpezlivosť, konštatuje Stroll.
“Naším partnerom pre pohonné jednotky bude Honda. Byť továrenským tímom bude pre nás celkom nová skúsenosť. Postavíme auto spolu s pohonnou jednotkou, čo je niečo celkom iné ako dostať zákaznícky motor,” uvedomuje si Stroll. “Celý tím sa formuje a my sa tešíme na ďalší rok a obrovskú zmenu v pravidlách. Najväčšou výzvou je teraz všetko poskladať a pretaviť do reality. Som sebavedomý, že sa nám to podarí, ale treba byť trpezlivý.”







