logo F1online.sk

Bolo to ťažšie než ktorýkoľvek predchádzajúci rok, priznal Sainz

Carlos Sainz
© LAT Images/Pirelli
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 5. 2023

Ako každý rok, aj na začiatku sezóny 2023 stálo Ferrari pred veľkými očakávaniami. Nový monopost ponúkal vo virtuálnom svete sľubné vyhliadky a pri jeho predstavení bolo cítiť sebadôveru. V Maranelle cítili, že presne takúto zimu chceli a potrebovali. Návrat do formy zo začiatku sezóny 2022 však tímu nevyšiel.

Ferrari vstúpilo do novej éry vo fantastickej forme. Minuloročný monopost ukázal záblesky ohromnej rýchlosti, ale tá sa postupne vytrácala. Niežeby Ferrari spomaľovalo, to Red Bull stúpal raketovým tempom k nebesiam. Tento trend pokračuje aj na začiatku sezóny 2023.

Keď monopost SF-23 vyšiel na predsezónnych testoch na trať, objavili sa prvé problémy. Pokrok Red Bullu mnohých zaskočil a zlepšenie Aston Martinu všetkým vyrazilo dych. Ferrari odrazu nebolo druhé najrýchlejšie, ale tretie alebo dokonca štvrté – a veľmi vzdialené predsezónnym cieľom.

„Bolo to ťažšie než ktorýkoľvek predchádzajúci rok,“ povedal v rozhovore pre portál The Race pilot tímu Carlos Sainz. „Očakávania boli… povedal by som, že rok 2022 bol pre Ferrari vysnívaný a dlho očakávaný comeback. Asi sme všetci tak trochu očakávali, že budeme bojovať prinajhoršom na podobnej úrovni.“

„Nebol som to len ja, ale dúfal v to celý tím. Odrazu sme sa však ocitli viac ako pol sekundy za Red Bullom, čo nebolo jednoduché prijať. Z ničoho nič potrebujete reset, potrebujete sa vrátiť k rysovacej doske a uistiť sa, že nikto nestratil motiváciu.“

„V Maranelle sa práve veľmi usilovne pracuje na vývoji. Najťažšie na tom všetkom je, aby celá továreň ťahala za jeden koniec povrazu a nestratila motiváciu,“ povedal Sainz.

Ferrari vykonalo v priebehu zimy niekoľko zmien, ale čo bolo najdôležitejšie, rozhodlo sa pokračovať vo vývoji svojho konceptu. Ten priniesol niekoľko zaujímavých myšlienok, ktoré neskôr viaceré tímy kopírovali, ale nebol taký úspešný ako dielo Adriana Neweyho.

Ferrari sa cez zimu pokúsilo zrýchliť na rovinkách, v čom Red Bull vlani absolútne kraľoval. Inžinieri tomu však museli obetovať niečo z rýchlosti v zákrutách. Nové Ferrari je síce na rovinkách rýchlejšie, ale obaja piloti sa už v tomto roku presvedčili, že v zákrutách nie je také poslušné.

„Auto nie je jednoduché zvládnuť,“ priznal Sainz. „V súčasnosti sa trochu trápime s nepredvídateľnosťou monopostu. Vďaka tomu je veľmi náročné skladať rýchle kolá v kvalifikácii aj v pretekovom tempe, rovnako je náročné na zmenu podmienok, prácu s pneumatikami a veľmi, veľmi ťažko predvídateľné. Je náročné sa na niečo také adaptovať.“

„Keď si všetky tieto problémy odmyslím, tak podľa mňa dokážem tejto generácii monopostov porozumieť a dokážem ich nastaviť podľa vlastných preferencií, ale ak má auto takéto vlastnosti, skracujú sa tým moje vlastné možnosti pred štartom víkendu,“ priznal Sainz.

Súvisiace články