Vo Ferrari tvrdia, že sú v procese učenia. Čo sa však učia? pýta sa Patricková
Fanúšikovia tradičných tímov, akými sú Ferrari, McLaren či Williams, musia byť už poriadne frustrovaní. Roky rokúce čakajú na signifikantné zlepšenie svojich obľúbených celkov, no to sa nie a nie dostaviť. V prípade Scuderie sa zdá, že oproti vlaňajšku skôr cúva, než napreduje. Jazdci stajne z Maranella sa však snažia situáciu upokojiť a tvrdia, že sú stále ešte len v procese učenia. Čo sa však učia? kladie si otázku Danica Patricková.
Ferrari malo vlani o takomto čase na konte už niekoľko víťazstiev a množstvo pódií. V tomto ročníku sa však na „bedňu“ doposiaľ postavilo len raz. Tímu patrí v Pohári konštruktérov nelichotivá štvrtá priečka. Sklamanie neskrývajú ani samotní jazdci, predovšetkým Charles Leclerc. Carlos Sainz sa usiluje byť diplomatickejší a hovorí, že Scuderia je „uprostred procesu učenia“, no tiež na ňom badať istú dávku frustrácie.
„Hovoria, že sú v procese učenia,“ vyslovila sa Danica Patricková. „Zaujímalo by ma však, čo sa učia?“ položila si rečnícku otázku. „Mohli ste počuť, že Charles hovorí, že sú nedotáčaví v jednej zákrute a pretáčaví v druhej. Znie to ako náznak toho, že nemajú dostatočnú priľnavosť.“
„Tlačia na to veľmi tvrdo, čo značí, že balans auta nie je taký zlý. Povedal, že nejestvuje priestor na chyby. Tlačia na to tak, ako sa len dá.“
„Nemajú dostatok priľnavosti,“ myslí si bývalá pretekárka série IndyCar. „To je dôvod, prečo sú rýchli, keď majú obuté čerstvé pneumatiky. Akonáhle sa pneumatiky začnú zhoršovať, ukáže sa, že ich auto nie je dostatočne priľnavé.“
Obdobne ako Danica Patricková, to vidí aj Jenson Button. „Charles skončil 56 sekúnd za Maxom Verstappenom, ktorý štartoval o dve miesta za ním. Ich deficit je preto vskutku obrovský.“
„Áno, sú rýchli v časoch na jedno kolo a rovnako tak nie sú zlí na mäkkej pneumatike, no akonáhle obujú hardy, začnú sa trápiť. Tvrdé pneumatiky sa v ich prípade „neryjú“ do cesty, len sa po nej kĺžu. Okamžite sa prehrejú, čo má za následok, že jednoducho prestanú fungovať.“
„Akonáhle si hardy nasadili, tak to nefungovalo,“ poznamenal majster sveta z roku 2009. „Čím tvrdšia je pneumatika, tým je to v ich prípade horšie a horšie. Na Ferrari je navyše vyvíjaný veľký tlak,“ dodal víťaz pätnástich pretekov.